Megérkezett Amerikába a Starbucks kínai kihívója, a Luckin Coffee. Mutatjuk, mit kell tudni az új riválisról.
Mi történt? Megnyitotta első amerikai üzleteit a kínai Luckin Coffee lánc, mely Kínában már legyőzte a Starbucks-ot. Az első két Luckin Coffee New Yorkban nyíl meg hétfőn és kedvezményekkel és ajándékokkal csábították a vevőket. A Luckin sikerét a hatékony Tiktok hirdetésekben és a Z generáció megszólításában sejtik.
Mi a Luckin sikerének az alapja? A kávézóláncot 2017-ben alapították, és főleg a fiatalok kiszolgálására épít, jellemzően elviteles standokkal és készpénzmentes fizetéssel. Kínában az áraik körülbelül 30 százalékkal olcsóbbak a Starbucks-nál. A Luckin modelljének a lényege, hogy csak a legalapvetőbb szolgáltatást nyújtják, például rendelni csak mobiltelefonnal lehet – az amerikai vendéglátóipar is egyre inkább a mobilos rendeléseket és a hűségprogramokat alkalmazza, amelyek lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy kiterjedt ügyféladatokat gyűjtsenek és több visszatérő látogatást generáljanak.
Harc a Starbucks ellen. A Luckin 2019-ben előzte meg Kínában a Starbucks-ot az üzletek számában, és ekkor megpróbálkoztak a nemzetközi terjeszkedéssel, és részvényeket bocsátottak ki, ám egy évvel később kénytelenek voltak visszalépni, miután kiderült, hogy meghamisították a bevételeiket.
Jelenleg több mint 22 ezer kávézó tartozik a Luckinhoz és 2023-ban a bevételeik is meghaladták a Starbucks-ét Kínában. Az elemzők szerint Amerikában már nem lesz ekkora diadalmenet a Luckin terjeszkedése, mivel a Starbucks több mint 50 éves előnnyel rendelkezik.