Nagy dologra készül a Kong Inc. az OpenMeterrel. A világcég azt ígéri, azonnal növelik a beruházások és a csapat méretét.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? A Kong Inc., a felhőalapú API-k és mesterséges intelligencia technológiák vezető fejlesztője felvásárolta a magyar startupot, az OpenMetert – tudatták saját felületeiken az érintett cégek.
Miért érdekes ez? A Kong egy egységes API-kapcsolati platformot, a Kong Konnect-et biztosítja az API-k – beleértve a mesterséges intelligenciát és az eseményforgalmat is – tervezéséhez, biztosításához és mindezek kezeléséhez a felhőkben.
Az OpenMeter Kong részévé válásával a szervezetek képesek lesznek termékké tenni és számlázni API-ikat, mesterséges intelligenciájukat és adatfolyamaikat, így a digitális eszközöket új bevételi forrásokká alakítva.
Mit érdemes tudni még? Az OpenMeter Kong Konnectbe való integrációja várhatóan 2026 elején fejeződik be, az ügyfelek új platformra való migrációja pedig 2026 közepén várható. „Az OpenMeter továbbra is nyílt forráskódú projekt marad a Kong irányítása alatt, a folyamatos fejlesztés pedig hozzájárul a platform jövőbeli képességeihez” – írja a Kong.
Azt is hozzáteszik, hogy a magyar startup mérnöki és tervezőcsapata csatlakozik a Kongba, az OpenMeter két alapítójával, Tóth Andrással és Márton Péterrel együtt. A világcég azt ígéri, azonnal növelik a beruházások és a csapat méretét.
Mit csinál az OpenMeter? Egyre népszerűbb az a megoldás, hogy – például a Saas-modellben működő – cégek használat után számláznak az ügyfeleiknek. Ez amilyen egyszerű, olyan bonyult a háttérben – írtuk korábban a magyar startup munkáját elmagyarázva. Az OpenMeter ugyanis erre kínál megoldást.
Fejlesztésük a cégek rendszereibe integrált, használat alapú üzleti modellben működő szoftvermegoldásokat monitorozza és alakítja át ezeket a „használati eseményeket” ember által is olvasható fogyasztási metrikákká.
Ez teszi hatékonyabbá a használat alapú fizetési megoldással árazó szoftverek felhasználását.
Hogyan jött az ötlet? Az egyik alapító Márton Péter előző munkahelyén, az online fizetési megoldásokat kínáló Stripe-nál szembesült az ötletet adó problémával. A cég sok használat alapú fizetéssel működő szoftveres megoldást használt saját rendszereiben. Amikor ezek valós kihasználtságának mérésére próbált megoldást találni, falakba ütközött. Nem volt erre megfelelő adat és eszköz a Stripe-nál, ezért összefogott a Ciscónál dolgozó Tóth Andrással, akivel még a RisingStack nevű szoftverfejlesztő ügynökségnél dolgoztak együtt, és közösen próbáltak megoldást találni a problémára.