Smashy Burger néven szombaton nyitja meg hamburgerezőjét New Yorkban Tóth Simon és bátyja, Máté, az itthon már tizenöt étteremmel rendelkező Simon’s Burger két tulajdonosa.
Mi történik? Szombaton megnyitják New York-i hamburgerezőjüket a magyar Simon’s Burger tulajdonosai a világváros központjában, a Union Square-en. A New York-i Smashy – amelynek tulajdonképpeni budapesti párja a Kálvin térnél található, és szintén Tóthék tulajdona – egy Dunkin’ Donuts fánkozó és egy Petco állateledel üzlet között nyílik meg. Az itthon is látványos marketingakcióiról híres burgerlánc
az Egyesült Államokban ezer ingyen hamburger kiosztásával tervezi a nyitást.
A harmadik legnagyobb. A nemrég nyílt nyíregyházi, egri és Corvin Plazai éttermekkel a Simon’s Burger hivatalosan is átvette a harmadik helyet a hazai marhahúspogácsára épülő hamburgerláncok között (első a McDonald’s, második a Burger King). „Ha a lokációk számát vesszük figyelembe, immár csak két versenytársunk előz meg bennünket az országban” – írták Instagram-oldalukon. Itthon jelenleg tizenöt éttermük van, már ami a Simon’s brandet illeti, emellett egy Smashy és egy Buddy’s, utóbbi kettő Budapesten.
Így néz majd ki a burgerező, ahol elvitelre lehet vásárolni. Fotó: Tóth Máté /LinkedIn
A Forbes színpadán jelentették be. A két és fél éve alapított Simon’s Burger tulajdonosai egyelőre egyik almárkájukat, a Smashyt viszik az Egyesült Államokba, és ha bejön, ez megalapozhatja a fő márka, a Simon’s Burger külföldi terjeszkedését is. Az amerikai nyitás több százmillió forintos beruházás, és mindent saját forrásból, külső befektető bevonása nélkül valósítanak meg. A nagy lépést a Forbes Under 30 Summiton jelentették be a testvérek.
Részletek. Nem titkolják, hogy a Simon’s márkát kivinni két és fél-háromszor drágább lett volna. Mivel a „kistesó” Smashy designja, brandje nem annyira kötött, a szó jó értelmében vett puritánabb márkával lépnek az amerikai piacra, – a Smashy szlogenje is az, hogy back to basics. A nyitás költségeiről korábban a Forbesnak elmondták: ennyiből itthon, de Európában is öt-hat, de akár nyolc-tíz helyet tudnának nyitni. A manhattani felhőkarcolók tövében lévő, 100 négyzetméteres étteremben 15-20 ember fog dolgozni.
Az üzletvezetőnek évi 70.000 dollárt (csaknem 27 millió forint) ajánlottak bérként, ezzel szándékosan a pici átlag fölé mennek, hogy akár a legnagyobb konkurensektől magukhoz tudják csábítani a menedzsereket.
Így állt össze a Smashy Burger manhattani csapata. Fotó: Smashyclub / Instagram
Őrült tempóban nőnek. A Simon’s 2022 végén nyitotta első éttermét, a fiúk baráti segítséggel 8-9 millió forintból indultak, első teljes üzleti évükben, vagyis 2023-ban azonban már csaknem egymilliárd forintos árbevétellel zártak. 2024-ben hazai franchise partnereik körülbelül 400 millió forintos, és az egyéb márkáik bevételét is beleszámítva a Simon’s cégcsoport mintegy 5 milliárd forintos forgalmat ért el.
Mi jön ezután? Az, hogy a nagy figyelmet kapó New York-i nyitás után mennyire lesz sikeres az ottani hamburgerező és tényleg sikerül-e Tóthéknak gasztrotörténelmet írni, a jövő zenéje, de közben az itthoni terjeszkedés sem áll meg: ahogyan azt már a Forbes-nak adott év eleji interjúban (Forbes, 2025/3.) is említették, hamarosan országos csirkés láncot nyitnak itthon. Emellett egy éven belül szeretnénk megnyitni az első nemzetközi Simon’s Burgert is, most két város Bukarest és Bécs van a kalapban. Egy éven belül egy, a második évben további öt Simon’s-t szeretnének nyitni külföldön, már ennek előkészítésén is dolgoznak. Az amerikai nyitás kapcsán arra is számítanak, hogy a várt siker Magyarországon is felértékeli a brandet, és a budapesti forgalmukat is megdobhatja. Erre számításaik is vannak, sőt, a fiúk fogadtak is egymás között, 20-30 százalék körüli itthoni forgalomnövekedésre számítanak.