Több új modellel lép színre, és bekerül az operátorokhoz a nálunk eddig takaréklángon égő ZTE.
A magyarok nagy többségének a ZTE névről a zalaegerszegi fociklub, és Koplárovics Béla csodagólja ugrik be jó eséllyel, amivel hazaküldte az akkor csúcson lévő Manchester Unitedet. De a világ más tájain e névről egy olyan óriási telekommunikációs óriásra asszociálnak az emberek, amely összerúgta a port több amerikai kormánnyal is.
Már Obama alatt megvádolták kémkedéssel, aztán az első Trump adminisztráció ideiglenes exporttilalommal sújtotta mert Iránnal és Észak-Koreával bizniszelt. Biden kormánya pedig megtiltotta a termékeinek értékesítését az USA-ban nemzetbiztonsági kockázatra hivatkozva, ám ezt azóta részben feloldották.
Ám az állampárt támogatását élvező ZTE mindezt túlélte, sőt a cég újult erővel veti rá magát a mobilpiacra.
Hazánkat is érinti mindez, hiszen komoly változásokat jelentett be az eddig takaréklángon égő hazai képviselet.
Építkezés az alapoktól
Az építkezést gyakorlatilag az alapoktól kell kezdeni, hiszen a cég jelenlegi részesedése a hazai piacon 0,5 fél százalék. Ennek egyik fő oka, hogy a márka eddig nem volt jelen az operátoroknál, ami Magyarországon extrémen nagy hátrányt jelent.
A vállalat a nagy operátorok egyikéhez már bejutott.
A vállalat a nagy operátorok egyikéhez már bejutott.
Most viszont ez megváltozni látszik, hiszen Kocsis László, a konzumer elektronikai divízió értékesítési vezetője elárulta, hogy októbertől a konszern termékei bekerültek a One kínálatába. Emellett intenzíven folynak a sokat ígérő tárgyalások a Yettellel is, amire a jövő év elején pont kerülhet.
Brandváltás és új modellek
Jó eséllyel a viszontagságos múltnak köze van hozzá, hogy a jövőben már nem ZTE, hanem Nubia név alatt forgalmazzák majd az összes telefont. A Nubia eredetileg a prémium modellek részére, 2012-ben létrehozott almárka volt, de a jelek szerint eltérő, minden korábbinál nagyobb szerepet szánnak neki.
Sosem látott termékválasztékkal próbálkozik a ZTE.
Sosem látott termékválasztékkal próbálkozik a ZTE.
Mindenesetre az átmeneti időszak legkorábban 2026 végére zárul le, azaz addig mindkét név alatt forgalmaz nagyon hasonló termékeket a vállalat, amivel nem könnyíti meg a saját dolgát. Ezt a folyamatot minél hamarabb le kellene zavarni, de ebbe nyilván a magyar képviseletnek nincs beleszólása. Abba viszont igen, hogy milyen termékeket dobjanak piacra hazánkban.
2025 második félévére minden korábbinál nagyobbra bővült a portfólió, ami önmagában is jelzi, hogy tényleg komolyan gondolják a terjeszkedést.
A választék a pár tízezer forintba kerülő szuperolcsó, ám igen visszafogott tudású daraboktól a középkategória tetejéig terjed, úgy, hogy a kínálat csúcsát egy összehajtható képernyőjű kagylótelefon képviseli.
Divatos, hajtogatható telefon is érkezik.
Divatos, hajtogatható telefon is érkezik.
Szóval az igazán kiemelkedő tudású, drágább készülékek (még?) nem érkeznek meg az országba. Az tiszta sor, hogy a prémium szinten nagyon nehéz labdába rúgni az Apple és a Samsung mellett, szóval a döntés valahol érthető. De a márkaépítés szempontjából jól jött volna a minél magasabb plafon, amire lehet mutogatni. Ráadásul a Redmagic albrand alatt futó, extrémen nagy teljesítményű gamer telefonok forgalmazását továbbra sem kezdik meg, ami szintén kisebbfajta csalódást okoz. A rendkívül árérzékeny, apró változásoknak is kitett magyar piac nem könnyű terület. Ám csupán biztonsági játékkal nagyon nehéz lesz kimagasló eredményeket elérni.
A vállalat a telefonokat megtámogatja néhány kiegészítővel, azaz egy gyerek okosórával, illetve két nyitott fülhallgatóval, amelyek nem túl innovatív, ám cserébe egész olcsó darabok.
Egyre több az eszkimó
Az elmúlt durván másfél-két évben több nagy telefongyártó is érezhetően fokozta az erőfeszítéseit Magyarországon. A Motorola, a Vivo, az Infinix, a Realme és a Tecno mellé most csatlakozott a ZTE is ebben a csoportban.
A kiegészítőket sem hanyagolják el. De hogy mindez elég lesz-e a sikerhez, azt még nem lehet tudni.
A kiegészítőket sem hanyagolják el. De hogy mindez elég lesz-e a sikerhez, az nagyon jó kérdés.
Ráadásul az Apple, a Samsung és a Xiaomi továbbra is bivalyerős minden téren, a Huawei sem adja fel, hogy a Honorról már ne is beszéljünk. A kérdés már csak az, hogy van még elég fóka a látványosan szaporodó eszkimó csoport számára…