A gyár bővítése nem áll le.
Mi történt? Erősen megérezte az autóipari válságot és az e-autók iránti kereslet tavalyi csökkenését a Samsung SDI, írja a HVG.
A HVG cikke szerint 2024 februárjában még 4100 fő volt a gödi Samsung akkugyár alkalmazotti létszáma, most tavasszal már alig 3400.
A Samsung bevétele
- 2024-ben 27 százalékkal 4,42 milliárd euróra csökkent
- a tavalyi 6 milliárd euróról.
Ez forintban kifejezve
- 385-ös euró mellett 2310 milliárd forintról,
- 410,09 forintos euróval számolt 1815,8 milliárd forintra csökkent.
Jobban jelzi a krízist, hogy a 2023-as 74,6 millió eurós, azaz 28,5 milliárd forintos nyereség tavaly 58,5 millió eurós (24 milliárd forintos) veszteségbe fordult.
Elbocsátások. A gyártókapacitás folyamatos bővítése következtében növekedtek meg a személyi jellegű ráfordítások. A vállalat átlagos állományi létszáma a tárgyévben jelentősen, 3358 főről 3866 főre növekedett.
Az Opten cégadatbázis havi adatai viszont mást mutatnak. Eszerint
- 2024 januárjában bő 3800-an dolgoztak a cégnél,
- ez februárra 4100 fölé ugrott,
- majd folyamatos lejtmenettel év végére visszatért 3800 fő környékére a létszám.
Azóta viszont további 10 százalékot csökkent az alkalmazottak száma, a legfrissebb adatok szerint 3448-an dolgoznak a Samsung SDI üzemében.
Részletek. A gödi akkumulátorgyár kapcsán beruházásokra, felújításokra közel két és félszer annyit, 430 millió eurót fordítottak tavaly, mint a megelőző évben, a követelések értéke viszont 35 százalékkal 478 millió euróra csökkent. Tavaly megkezdődött több gépsor cseréje is, ezért a cég leselejtezett 130 millió euró beszerzési értékű berendezést, és elkönyvelt 46 millió euró terven felüli értékcsökkenést.
A pénzügyi beszámolóban hozzátették: az elektromos járművek piaca várhatóan közép- és hosszú távon is tovább fog növekedni, bár az elmúlt időszakban lassulás volt tapasztalható. A hitelállomány körülbelül 10 százalékkal, 1,84 milliárd euróra csökkent.
A rossz évet jelzi az is, hogy a vállalat kötelezettségeinek mértéke erősen csökkent: 2023-ban például a szállítók felé még 1,2 milliárd euró volt a tartozás, 2024 végén már csak 439 millió euró, az egyéb kötelezettségek 27-ről 23 millió euróra csökkentek.