A kínai márkák kiemelkedő eladásokat értek el, messze lelépve a piac növekedését.
Mi történt? Novemberben az EU újautó-piacán a kínai márkák eladásai 108 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, míg a teljes piac mindössze 2,2 százalékos bővülést produkált, írja a Telex.
A legsikeresebbek. A legnagyobb növekedést a BYD és az MG márkák érték el, de jó eredményt ért el a Jaeco, az Omoda és a Stellantis érdekeltségébe tartozó Leapmotor is. A versenyképes árazás mellett az eredményeik a jól összeállított európai kínálat is szerepet játszik az eredményeikben: okosan kombinálják a teljesen elektromos, a plug-in hibrid és a hagyományos hibrid modelleket, ami elősegítette piaci térnyerésüket. A BYD Seal U és a Jaecoo 7 különösen sikeresek a hálózatról tölthető kategóriában, míg a BYD Dolphin Surf és a Leapmotor T03 villanyautói is bekerültek a legkeresettebb típusok közé, jelezve a kínai modellek egyre növekvő elfogadottságát Európában.