Úgy fest, 2026-ban a magyar zeneipar legfelkapottabb show-ját nem is zenészek, hanem két influenszer adja majd. Mert most ilyen időket élünk.
Hogy is mondjam? 2025 őszén érkezett el a magyar koncertipar a maga újabb woodstocki pillanatához, és ehhez még csak hivatásos előadókra sem volt szüksége: elég volt hozzá két napszemüveges, sportdzsekis influenszer is.
Hétfő délután, három telt ház után bejelentette negyedik koncertjét is az influenszer testvérpár, a Pamkutya az ország legnagyobb fedett arénájában, az MVM Dome-ban. Ahogyan a koncertet szervező cég, a Supermanagement fogalmaz:
„KVADRUPLÁZUNK.” (sic!)
Ilyen az MVM Dome 2021. végi átadása óta biztosan nem volt, és szerintem a hazai arénakoncertek történetében is viszonylag páratlan, hogy egymás után négyszer próbáljanak megtölteni egy helyszínt.
Pamkutyáék 2026. március 13-a, 14-e és 15-e után a 17-i napot is megnyitották, a negyedik arénakoncertre szeptember 24-én szerda délután 2-kor startolnak el a jegyek. Az eddig kihirdetett három alkalom mindegyikére kevesebb mint egy órán belül fogytak el a belépők, úgyhogy várhatóan ugyanilyen gyors, ha nem gyorsabb tempóban fognak a negyedik bulira is elkelni.
Osbáth Márk és Norbert a Forbes influenszerlistáján idén a hatodikok voltak, de az idei lista bőven a koncertek kihirdetése előtt, májusban debütált, és lehetetlen, hogy a kvadruplázás ne lenne majd hatással a jövő évi rangsorunkra.
A tartalomgyártó testvérek egyik videójából derült ki, hogy a koncertekre 15–15 ezer főt várnak. Ez azt jelenti, hogy a négy nap leforgása alatt 60 ezer jegyet is kiszórhatnak akár, amennyiben a negyedik alkalom is telt házas lesz – és ezek után miért ne lenne az?
Az egészben a legszebb, hogy Osbáthéknak ez, a régi dalaikból és paródiavideóikból álló nosztalgiakoncert-sorozat lesz az első zenei megmozdulásuk, merthogy
nulla színpadi tapasztalattal vágnak neki a mutatványnak.
Az egymást követő négy koncerttel még az egyik legértékesebb magyar celebet, Azahriah-t is lekörözik, akinek ősszel három telt háza lesz ugyanezen a helyszínen, az MVM Dome-ban.
Szóval őrült időket élünk – de jegyezzük meg, hogy Pamkutyáék és a Supermanagement hülyék lettek volna nem lecsapni a magas labdát. A követők kampányából a TikTokon, hogy legyen Pamkutya-koncert, mém lett az elmúlt hónapokban, a mémből pedig az üzleti felismerés, hogy az online táborból tényleg egy valós, fizetni hajlandó koncertközönséget lehetne konvertálni. Úgy tűnik, nem is csak egyszer.
Más kérdés, hogy már egyetlen, másfél–két óra hosszú koncertszett is komoly felkészülést meg kondit igényel – még a hivatásos előadóktól is, nemhogy influenszerektől (ezzel természetesen nem az utazós tartalmakban is aktív Pamkutyáék fittségét szerettem volna megkérdőjelezni).
Ha ez nem lenne elég, az MVM Dome-tól nem messze, a Budapest Sportarénában is komoly tömeg várható ugyanazokon a napokon. Ugyanis március 14-én és 15-én Beton.Hofi duplázik a kb. 14 ezer fő befogadású helyszínen, vagyis Schwarcz Ádám mindkét fellépése átfedésben lesz Pamkutyáék kvadruplázásával.