Vezető nélküli buszok járják Németország tizenöt városát, a sofőrhiány gyorsíthatja az átállást.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? Németország 15 városában, köztük Berlinben, Hamburgban, Lipcsében és kisebb településeken is futnak már vezető nélküli buszok – írja a Portfolio.hu a PwC jelentése alapján. A legtöbb projekt a negyedik szintű autonóm rendszerekhez kapcsolódik, amelyek meghatározott útvonalakon emberi beavatkozás nélkül képesek közlekedni.
München kilenc, Hamburg hat, Ulm öt futó kezdeményezéssel vezeti a listát. Németország Franciaországgal együtt úttörő a területen, mivel már megteremtette a 4. szintű közlekedés jogi kereteit,
noha a járművek típusjóváhagyása még várat magára.
Kontextus. A szakma szerint a tesztelési szakaszból ideje a rendszeres üzemeltetés felé lépni. Ingo Wortmann, a német közlekedési vállalatok szövetségének elnöke hangsúlyozta: a gyártóknak nagy megrendelésekre van szükségük ahhoz, hogy a termelést fel tudják futtatni.
A sürgetés oka a súlyos sofőrhiány. A PwC előrejelzése szerint 2030-ra több mint 50 ezer buszvezető hiányzik majd Németországban, ami több mint kétszerese a mostani szintnek. Az autonóm közlekedés így nemcsak technológiai, hanem munkaerőpiaci kényszer is.