Már magyarul is tud a népszerű online piactér, az Egyesült Királyság feltörekvő marketplace-e, az OnBuy. Miben más a szolgáltatásuk, mint az Emagé vagy az Allegróé?
Úgy tűnik, új piactérrel bővül a hazai e-kereskedelmi paletta – ezúttal egy izgalmas brit szereplővel, az OnBuyjal.
A Forbes.hu észrevette, hogy az OnBuy oldala már magyarul is tud, forintban áraz, és úgy tapasztaltuk, hogy rendelést is le lehet adni rajta, ráadásul ingyenes szállítást kínálnak. Igaz, sejtésünk szerint még sok minden nincs véglegesen felállítva az oldalon, több terméknél mintha irreális összegek vagy helykitöltő árak szerepelnének.
Így néz most ki az OnBuy magyar oldala.
Próbáljuk elérni az OnBuyt még több részletért, ha sikerült és válaszolnak a kérdéseinkre, beszámolunk róla.
Mit tud az OnBuy?
Bárhogy is legyen, örvendetes az OnBuy magyarországi rajtja, mert érdekes modellel futnak, és mert a hazai indulás a brit e-kereskedelmi startup friss nyilatkozatával is összecseng. E szerint az online piactér az év végéig 20 európai piacon lenne jelen az eddigi 12-höz képest, a terjeszkedés pedig már folyamatban van, írta meg a minap a Retail Detail.
Az OnBuyt 2016-ban alapította a manchesteri születésű Cas Paton. Különlegessége, hogy nem tart saját készletet, vagyis lényegében a kereskedőpartnerek forgalma után számlázott piactérjutalékból él – ebben hasonlít az OTP itthon indított piacteréhez, a Fizz.hu-hoz. A náluk kereskedő partnereknek igazságosabb és jövedelmezőbb értékesítési modellt, a fogyasztóknak pedig hitelesebb alternatívát kínálnak az olyan óriásokkal szemben, mint az Amazon vagy az eBay.
A Forbes.hu iparági forrása szerint az OnBuy kisebb jutalékkal is dolgozik, mint az Amazon, természetesen a piacszerzés érdekében. Igaz, itthon nem az Amazon, hanem elsősorban a lengyel Allegro, a román Emag vagy a magyar Pepita és Fizz lehet piactér kategóriában a versenytársuk, vagyis hozzájuk képest kell vonzóbb ajánlatot tenniük a potenciális kereskedőpartnerek meggyőzéséhez.
Fogyasztói oldalról fontos stratégiai előnynek tűnik a pénzvisszatérítési program is, amit a magyar OnBuy-oldal is büszkén hirdet.
A vásárlások után visszajáró összeget a platformon lehet elkölteni új termékre, de akár ki is utalhatjuk magunknak a bankszámlára.
A visszafizetési program az Egyesült Királyságban állítólag több mint 50 százalékos ismételt vásárlási arányt eredményezett – persze, jegyezzük meg, hogy az árképzésben valószínűleg előre kalkulálnak a később visszafizetett százalékokkal.
Trump óta nagyot kaszálnak
A Crunchbase nevű startupadatbázis szerint a cég legutóbb 2023-ban kapott befektetést (úgynevezett B-körben), idén pedig felvásároltak egy patinás brit elektronikai láncot, a Cometet, amit még idén feltámasztanának egy tízmillió font értékű befektetéssel.
Az OnBuy korábban azzal büszkélkedett, hogy a Donald Trump beiktatása utáni három hónapban 50 százalékkal nagyobb értékesítést bonyolítottak le az Egyesült Királyságban az előző évi azonos időszakhoz képest.
Ezt azzal indokolták, hogy a brit fogyasztók Trump miatt távolodni kezdtek az amerikai tech és piactér-óriásoktól. Avagy vámháborús retorika a szigetországból.
Az OnBuy a következő 12 hónapban 100 millió font (közel 44,7 milliárd forintos) bruttó értékesítésre és 5 millió új ügyfélre számít.