A német autóipari szövetség szerint az Európai Unió CO2-kibocsátó járművek gyártásának 2035-ös betiltása elérhetetlenné vált.
Mi történt? Közös nyilatkozatot adott ki a német VDA autóipari szövetség és az IG Metall fémipari szakszervezet csütörtökön, amelyben felszólították az Európai Uniót, hogy írja felül a szén-dioxid kibocsátású autók gyártásának 2035-ös tilalmát – írja a Reuters. A felek azzal érvelnek, hogy az elektromos autók gyártásának volumene, valamint a piaci növekedés elmaradt a korábban meghatározott várakozásoktól, ráadásul nehézségek láthatóak az akkugyártás ellátási-láncában is.
A szervezetek beismerték, hogy hosszú távon az elektromos átállás a helyes út, azonban hozzátették, hogy a 2035-ös cél jelenleg nem tűnik reálisnak.
Kontextus. A Forbes.hu többször is írt arról, hogy a Magyarországon található akkumulátorgyárak eddig nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. 2024-ben a három, már működő hazai akkugyár összesen 44,7 milliárd forint veszteséget termelt. Magyar Levente külügyi államtitkár nemrég arról számolt be, hogy jelenleg nem zajlik egyeztetés újabb elektromos akkumulátorgyártási kapacitás létrehozásáról.