Egyértelmű üzenetet küldött a Mohunak az Aldi-vezér Bernhard Haider.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? A Világgazdaságnak adott interjújában Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezetője többek között reagált arra is, hogy a Mohu csökkenti az üvegvisszaváltás kezelési díját.
Szerinte egy szerződés egyoldalú, a másik félre hátrányos megváltoztatásáról van szó, ami tovább rontja az általuk nyújtott, eleve veszteséges szolgáltatás eredményességét.
Elmondta, hogy bár nem kötelezte őket jogszabály, az Aldi üzleteiben saját költségen hozzáépítésekkel az eladótéren kívülre helyezték a visszaváltó automatákat, hogy tisztább legyen az üzlet, és ne alakuljanak ki sorok a vásárlók és a visszaváltók között.
„Azon dolgozunk, hogy ebben az ügyben is minden közreműködő fél teljesítse a szerződéses kötelezettségeit, és legalább az eredeti kondíciók álljanak helyre, hiszen a csökkentett kezelési díjak éves szinten közel egymilliárd forintos veszteséget okoznának” – mondta.
Háttér. Szeptember elsejétől a palackvisszaváltás rendszere megváltozott, amely elsősorban a nagyobb boltokra van kedvezőtlen hatással,erről mi is írtunk. Az új, sávos rendszer szerint a kézi visszaváltásért 11,5 forintot kapnak a 200 négyzetméternél kisebb boltok, míg a 400 négyzetméternél nagyobb üzletek mindössze 3,5 forintot kapnak a gépi visszaváltásért. Ez a változtatás a nagyobb láncok számára jelentős anyagi hátrányt jelent, mivel a legtöbb visszaváltó pont ilyen üzletekhez tartozik. A tiltakozások ellenére a Mohu ragaszkodott a tervéhez.