A toplista nem változott, a piaci részesedésekben azonban volt jelentős eltolódás.
Mi történt? 14 százalékos bővüléssel 1611 milliárd forintra nőtt a Lidl árbevétele 2024-re, amivel 20 százalék fölé került van a cég piaci részesedése, derült ki a Trade Magazin által közölt adatokból.
Kontextus. A Trade Magazin az elérhető adatok és a piaci trendek alapján minden évben publikál egy becslést, ami szerint 2024-ben nem változott a kiskereskedelmi toplista, de forgalmat tekintve egy nagyon durva eltolódás következett be a kiskereskedelmi láncok között, írja a Telex.
Az elmúlt egy évtizedben ez a három cég a versenytársaknál sokkal nagyobb ütemben tudta növelni forgalmát, amivel 2020-ra a Lidl piacvezetővé vált. Az Aldi és a Penny Market ugyan nem tudott felkerülni a kiskereskedelmi piac dobogójára, de forgalom szempontjából leelőzték a Reált és az Auchant.
Még látványosabb a piac eltolódása, ha nem az árbevételt, hanem a piaci részesedést nézzük. A három német diszkontlánc piaci részesedése
- 2013-ban 16 százalék alatt volt,
- 2024-re azonban 38 százalékra emelkedett.
A 2024-es adatokban újdonságnak számít, hogy több mint tíz év után újra van olyan kiskereskedelmi lánc, amelynek 20 százalék fölött van a piaci részesedése. 2013-ban ez a Tesco volt (ami mostanra 12 százalékra zsugorodott), míg 2024-ben a Lidl (ami 12 év alatt megháromszorozta a piaci részesedését).