Befutott a MediaMarkt anyacégének kommentárja a kínai vevőről: ezt javasolják a részvényeseknek.
Mi történt? A MediaMarkt és a Saturn elektronikai láncok tulajdonosa, a Ceconomy kommentálta az őt megvásárló kínai e-ker óriás, a JD.com vételi ajánlatát.
Mit mondtak? A Ceconomy vezetősége és felügyelőbizottsága a múlt héten sajtóközleményben javasolta a részvényeseknek, hogy fogadják el a JD.com ajánlatát, mert
szerintük a kínai e-kereskedelmi szereplő „méltányos árat” kínál és „a megfelelő partner a megfelelő időben”
a Ceconomy stratégiájának és növekedési pályájának felgyorsítására.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A JD.com 4,60 eurós részvényenkénti árat kínál. Ez 43 százalékos prémiumot jelent az elmúlt három hónap átlagárához képest, és 23 százalékkal magasabb a július 23-i záróárnál. (Másnap jelentette be hivatalosan a Ceconomy, hogy tárgyalnak az eladásról – amiről előtte sokáig pletykáltak az iparágban.) Az ajánlat elfogadási határideje 2025. november 10-e.
Miről állapodtak meg?
A korábbi hírek szerint a JD.com több jelentős részvényessel kötött megállapodást. Összesen 31,7 százaléknyi részvény eladására kötelezték el magukat az eladók, ami tartalmazza a társalapító Kellerhals család által felajánlott 3,81 százalékot is. Ők most a cég legnagyobb részvényesei 29,2 százalékos részesedéssel. A család vállalatcsoportja az ajánlat sikeres lezárása után is megtartana 25,35 százalékot.
Kontextus. 2024. évi, 158,8 milliárd dolláros (kb. 53 billió forintos) forgalmával a JD.com Kína legnagyobb kiskereskedője. A vállalat a Közel-Keleten is befektet, Abu-Dzabiban logisztikai központot is nyitottak a nyáron. A helyi repülőtereket üzemeltető társasággal letütött stratégiai partnerségüknek is hála a helyszín logisztikai központtá válik a Közel-Kelet, Afrika és Európa ügyfelei számára, írja a Retail Detail.
A sorok között. A kínai kiskereskedelem bukdácsol. Nem csoda, hogy a helyi e-ker óriás európai felvásárlások után kacsingat, és a logisztikáját hagyományos üzletekkel bővítené.