Az idei első félévben is nőtt a magyar McDonald’s éttermeket üzemeltető cég, a Progress Étteremhálózat Kft. bevétele. De nem felhőtlen az öröm.
Mi történt? Közzétette 2025-ös, első féléves beszámolóját a Budapesti Értéktőzsde oldalán Scheer Sándor cége, a Progress Étteremhálózat Kft, amely szerint ez a félév bevételi oldalon még erősebbre sikeredett, mint a tavalyi, későbbi rekordévnek megágyazó első hat hónap. Az üzemeltetőcég értékesítésének nettó árbevétele 57,2 milliárd forint volt az idei H1-ben, ez egy évvel ezelőtt még csak 49 milliárd volt. Ez körülbelül 16,7 százalékos növekedésnek felel meg.
A cég profitja ennek ellenére nem tudott növekedni: a 2024-es, első félévi 5,1 milliárd forintos nyereség stagnált, idén kerek 5 milliárd körül alakult.
Kontextus. A Forbes idei gazdaglistája szerint Scheer Sándor Magyarország 16. leggazdagabb embere. A NER-közeli, 59 éves üzletember vagyonát idén 194,3 milliárd forintra becsültük. Fő érdekeltségei közé a Progress Étteremhálózat Kft. mellett a Market Építő Zrt. tartozik, amely 307 milliárdos forgalom mellett 30,5 milliárdos profitot hozott tavaly. A McDonald’s hazai üzemeltetője 8,8 milliárdos nyereséggel zárta 2024-et, köszönhetően annak, hogy többet költöttünk tavaly Mekire, mint valaha.
Mit mond a Progress? „A Progress Étteremhálózat Kft. 2025 első felében egy mérsékelten javuló, de továbbra is kihívásokkal teli környezetben működött” – kezdik beszámolójukhoz csatolt szöveges értékelőjüket. Ez alatt a reálbérek növekedésének lényegesen lassulását értik, amelynek következtében egyre több bizonytalanság jelenik meg a fogyasztói magatartásban.
Kihívásnak látják azt is, hogy a versenytársak is bővítik hálózatukat, szemszögükből úgy, hogy vendéglátóegységeiket rendre a McDonald’s éttermek környékén nyitják. De nehezítő tényező a marhahús európai piacán észlelhető áremelkedés is.
Mit várnak az évtől? A Progress szerint mindezek ellenére, továbbra is teljesíthető az éves üzleti terv. Ugyanakkor megjegyzik: „az eredményesség szorosan függhet a háztartások fogyasztói hajlandóságától, és a vendéglátói szektor növekedési kilátásaitól.” 2025 hátralévő részére újabb Mekik megnyitását, a digitális csatornák fejlesztését, és a vendégélmény további javítását tervezik.