Öt új külföldi piacra lépett be, 93,7 milliárdra növelte árbevételét és 7,77 milliárdos profitot ért el az egyik legnagyobb, családi tulajdonú magyar cég, a BioTechUSA.
Mi történt? Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági nehézségek ellenére a vállalat stabil eredményeket mutatott fel 2024-ben, bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest, tájékoztatta a cég a Forbes.hu-t.
Európa egyik legnagyobb étrendkiegészítő gyártójának és forgalmazójának árbevétele 3,5 százalékkal, 93,7 milliárd forintra emelkedett, miközben az EBITDA-ja 2 százalékkal 10,68 milliárd forintra nőtt. A cégcsoport nagy hangsúlyt fektetett a hatékonyságnövelésre, a technológiai és termékfejlesztésekre, a stratégiai beruházásokra, valamint a belföldi piacvezető pozíció megtartása mellett tovább terjeszkedett a külpiacokon.
A 17. legértékesebb magyar cég
A BioTechUSA-cégcsoportot 103 országban van jelen 49 webshoppal és 328 üzlettel. A vállalat része a BioTechUSA márkán kívül a Scitec Nutrition, Magyarország több mint 20 éves étrendkiegészítő webáruháza, a Builder; továbbá az egyedi keverőpalackokat gyártó üzletág, a ShakerStore. A csoport 1900 embert foglalkoztat, legutóbbi Magyar100 listánkon 97,6 milliárd forintra becsültük a cég értékét, amivel a 17. legértékesebb magyar tulajdonú cég lett.
Mit mutat a jövedelmezőség? Magas bázisról vágtak neki 2024-nek, miután 2021 és 2023 között a sorrendben 42, 29, majd 15 százalékos növekménnyel három év alatt megduplázta a forgalmát. A B2B és a B2C értékesítési adatokat összegezve a vállalat végül 3,5 százalékkal 93,7 milliárd forintra növelte az árbevételét. Bár a növekedési ütem némileg lassult a korábbi évekhez képest, ez a vállalat eddigi történetét tekintve árbevételi rekordnak számít.
A profitabilitás és a jövedelmezőség is megmaradt: az adózott eredmény során az egy évvel korábbi 7,17 milliárd forint után 7,77 milliárdot lett, míg az EBITDA, vagyis a kamatok, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény 10,47-ről 10,68 milliárd forintra nőtt.
A vállalat 2024-ben csaknem 6,5 milliárd forintot költött beruházásokra, technológiai innovációra és termékfejlesztésekre,
melynek egyik legjelentősebb eredménye az évente 55 millió darab komplex proteinszelet előállítására alkalmas multilayer szeletsor, amivel megtriplázzák éves szeletgyártó kapacitásukat.
Az export is nőtt: 2024-ben öt új országban Egyiptomban, Hondurason, Curacaon, Kambodzsában és Üzbegisztánban is megjelent a BioTechUSA. A spanyol, francia, szlovák, román, izraeli és lengyel piacokon pedig két számjegyű növekményt ért el. Emellett 31 új boltot nyitottak, így már 143 üzletük várja a vásárlókat a nemzetközi piacokon. Emellett a régióban egyedülálló globális együttműködési megállapodást írtak alá a világ egyik legnagyobb futballklubjával, az FC Barcelonával.