Majdnem százéves cég, de mindig képes megújulni. Rekord félévet zárt a dán Lego, a java pedig csak most jön: felkészül Pikachu.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? A virág- és növénykészletek, valamint a Formula-1-es versenyautók egyaránt segítették a Lego bevételeinek 12 százalékos növekedését az év első felében.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A Lego friss üzleti jelentése szerint rekordbevételről és profitról van szó 2025 első hat hónapjában:
a dán cég 34,6 milliárd koronányi bevételről számolt be (körülbelül 1,8 billió forintról).
Az üzemi tevékenység nyeresége 10 százalékkal nőtt az előző évi azonos időszakhoz képest, és elérte a 9 milliárd dán koronát (478 milliárd forintot). Az adózás utáni eredmény szintén rekord a cég eddigi első féléveit tekintve (6,5 milliárd dán korona, vagyis 345 milliárd forint, 10 százalékos a növekedés).
Kontextus. Pénzügyi beszámolója szerint a Lego az év első hat hónapjában 314 új szettet dobott piacra, ami újabb rekord. Folyamatosan bővül a termékpaletta: faliképszettekkel a lakberendezés területére is betört a cég, emellett új licenceket is megkaparintott, például a Bluey című animációs sorozatot vagy a közönségkedvenc animét, a One Piece-t.
Egy fontos idézet. „Nálunk mindig találni valami igazán tetszőt,
olyat, ami a popkultúrához kapcsolódik, ami iránt szenvedélyesen rajongunk”
– mondja a Lego vezérigazgatója, Niels Christiansen a CNBC-nek arról, mi működik náluk igazán. Elmondása szerint a botanikai szettek is jól beváltak a márkának az új vásárlók toborzásában, ahogyan az innovatív, a fizikai és digitális térben oda-vissza működő együttműködések is, például a Fortnite nevű videójátékkal.
Hogyan tovább? A következő nagy dobás a Pokémon lesz a Legónál. Többéves partnerség indul, melynek termékei 2026-ban kerülnek a polcokra.