Ha a kormány tovább sarcolja a kiskereskedelmi láncokat, akkor lehet olyan szereplő, amely kivonul a magyar piacról, de az nem a Lidl lesz – mondta a vállalat magyar cédének igazgatósági elnöke.
Mi történt? Tavaly csak a kiskereskedelmi különadóra 55 milliárd forintot fizetett be a Lidl, a potenciális profitjuk kétharmadát, aminek senki nem örül. Így maradt 26 milliárd forint profitjuk – mondta a 24.hu-nak Szlavikovics Zita, a Lidl Magyarország igazgatósági elnöke.
Komoly problémának tartja, hogy a kormányzati intézkedések miatt sérül az egészséges verseny, ami a vevőket is negatívan érintheti.
Nem számított az árrésstop újabb meghosszabbítására. A 14 új termékkörre kiterjesztett intézkedés náluk csaknem 100 terméket érint, ami a hosszabbítással együtt tovább morzsolja a bevételeiket.
Amennyiben a kormány tovább emeli a kiskereskedelmi hálózatok terheit, akkor szerinte meglesz az első láncbezárás Magyarországon, de nem ők lesznek azok, akik be fognak zárni.
„Ha valamelyik lánc kénytelen lesz bezárni, az borzasztó hatással lesz a piacra.”
A Lidlnek nem véletlenül van kiemelkedő, heti átlagban 17 ezres vevőszáma, hanem azért, mert a magyarországi vásárlói igényekhez képest most is kevés az üzlet – mondta Szlavikovics Zita.
Kontextus. A Magyar Közlönyben november 13-án jelent meg a kormány rendelete az árrésstop módosításáról. A miniszterelnök által aláírt dokumentum szerint a hosszabbítás 2026. február 28-ig tart. Az árrésstop kivezetésének határideje korábban november vége volt. A rendeletből az is kiderül, hogy melyik az a 14 újabb élelmiszer, amely december 1-től felkerül a listára: bébiétel, marha-fehérpecsenye, marhafelsál, sertés májas és sertésmájkrém, félkemény sajt, sajtkrém, kenhető sajt, alma, körte, szilva, szőlő, fejes káposzta, paradicsom, vöröshagyma, zöldpaprika.