Nagyot esett a járműexport, és az akkugyártás volumene is jelentősen csökkent.
Mi történt? A KSH frissen közölt adatai szerint 2025 augusztusában az ipari termelés volumene 7,3, munkanaphatástól megtisztítva 4,6%-kal maradt el az egy évvel korábbitól. A feldolgozóipari alágakban – egy kivételével – visszaesés történt. A szezonálisan és munkanappal kiigazított adatok alapján az ipari kibocsátás 2,3%-kal kisebb volt a 2025. júliusinál.
Mi áll a csökkenés mögött? Az iparon belül 95%-os súlyt képviselő feldolgozóipar termelése 7,4, a csekély súlyú bányászaté 9,2, az energiaiparé (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) 8,9%-kal kisebb volt a 2024. augusztusinál.
A legnagyobb súlyú, a feldolgozóipari termelés 20%-át képviselő járműgyártás volumene – az alágak közül a legnagyobb mértékben – 20%-kal visszaesett az előző év azonos hónapjához mérten.
A közúti gépjármű gyártása 35, a közúti jármű alkatrészeinek gyártása 11,5%-kal csökkent. A 11%-os feldolgozóipari súlyú villamos berendezés gyártása 9,4%-kal elmaradt az egy évvel korábbitól. A két legjelentősebb súlyú alágazatból az akkumulátor, szárazelem gyártásának volumene 10,1, a villamos motor, áramfejlesztő, -elosztó, -szabályozó készülék gyártásáé 11,9%-kal visszaesett.
Az export és a belföldi értékesítés is csökkent. Az ipari export volumene 9,5%-kal kisebb volt az egy évvel korábbinál. A feldolgozóipari exportértékesítés 26%-át képviselő járműgyártás kivitele 17,7%-kal visszaesett, ugyanakkor a 17%-os súlyú számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásáé 10,5%-kal nőtt. Az ipar belföldi értékesítése 7,6, a feldolgozóiparé 4,5%-kal csökkent az előző év azonos hónapjához viszonyítva.