A tárgyalások jelenleg is zajlanak. A bizonytalan helyzetet az is mutatja, hogy a szolgáltatás alkalmazásában nincs elérhető éves bérlet.
Mi történt? Már most legalább két hónapos csúszásban van a Mol Bubi harmadik generációjának megvalósítása, ami azt jelenti, hogy akár hónapokig is leállhat a közösségi kerékpáros rendszer működése Budapesten – írja a Telex. A Bubi jelenlegi szerződése egy nappal karácsony előtt, december 23-án jár le, az új szolgáltató kiválasztására indított közbeszerzés azonban szignifikánsan csúszik.
Újabb hónapokat pakolhat a helyzetre, ha a Fővárosi Közgyűlés megvétózza a legjobb ajánlatot tevő céget, ugyanis ebben az esetben újra kellene indítani a közbeszerzési eljárást.
Mit kell még tudni? A BKK most is tárgyal a jelenlegi szolgáltatókkal, az informatikai rendszert üzelmetető Nextbike-kal, valamint a Csepel Kerékpárgyártóval – utóbbival azonban nem felhőtlen a viszony. A szerződéshosszabbítás lehetőségét egyik fél sem vetette el, a kerékpárgyártó azonban egyelőre csak annyit kommunikált, hogy „mindent megtesznek annak érdekében, hogy Budapest ne maradjon közbringa nélkül”.
A tárgyalt Bubi 3.0 keretein belül kétszeresére nőne a flotta, elektromos rásegítésű kerékpárok is érkeznének, a szolgáltatási terület pedig a külvárosok felé bővülne.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Egyelőre nehéz biztosat mondani, a Bubi alkalmazásából az látszik, hogy a féléves és éves bérletek jelenleg nem elérhetőek, egyedül egyhavi használatra feljogosító jegyet tudunk vásárolni. A szolgáltató téli kimaradása bonyodalmakat okozna a közlekedésben, a BKK adatai szerint a Bubi a téli hónapokban is átlagosan 5-6 ezer felhasználóval működik.