A Gazdasági Versenyhivatal szerint az Auchan tévés reklámjaikban szereplő kuponakcióival tévesztette meg vásárlóit.
Mi történt? Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal az Auchan Magyarország Kft.-vel szemben – áll a GVH lapunknak is eljuttatott sajtóközleményében. A gyanú szerint az Auchan közel egy éven keresztül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott megtévesztő kommunikációjával. A GVH a cég televíziós reklámjaiban szereplő kuponakcióit vizsgálja.
Mit kell még tudni? Az Auchan 2024 április 1. és 2025. február 12. közötti időszakban különböző értékű,
kedvezményekre jogosító kuponakciókat hirdetett a fogyasztóknak. A GVH gyanúja szerint az Auchan a televíziós reklámokban elhallgatta, hogy a kuponokat a fogyasztók csak további feltételek teljesítése mellett jogosultak megszerezni, illetve felhasználni.
Ilyen például, ha a vásárlásuk végösszege meghalad egy bizonyos vásárlási minimum összeget, és aktív
Bizalomkártyával rendelkeznek.
Mi jöhet most? A versenyhivatal hangsúlyozta, hogy az eljárás megindítása nem jelenti azt, hogy a cég valóban megtévesztette fogyasztóit. A feltételezett jogsértés bizonyítására három hónap a biztosított időtartam, amely indokolt esetben, maximum kétszer meghosszabbítható két hónapig.