Megszerzett egy jól bejáratott olasz ruhamárkát, belakta a magyarországi plázákat, és most a fiatal farmerviselők után a középkorú nőket is meghódítaná a Devergo görög tulajdonosa – Görög Zita segítségével. Thomas Psarogiannis Magyarországon született és tanult, ám a mai napig ingázik budapesti és görögországi otthona között. Cégsztori az októberi Forbes magazinban, ajánló itt.
Megjelent a Forbes legfrissebb listája a leggazdagabb magyarokról! A listát itt böngészheted.
„Sokszor úgy érzem magam, mint az Idétlen időkigben Bill Murray, amikor mindig ugyanarra ébredt. Én évtizedek óta arra kelek reggelente, hogy próbálom eldönteni: itt élek, vagy ott élek? Ezért hol itt vagyok, hol ott” – mondja Thomas Psarogiannis, a Devergo márka és üzletek tulajdonosa. Szülei még a görög polgárháború után, 1949-ben költöztek Magyarországra, és úgy nevelték gyerekeiket, hogy ne asszimilálódjanak, majd egyszer úgyis visszamennek a szülőhazájukba.
„Fontos volt, hogy görög párunk legyen, minden görög legyen. Így találtam meg Görög Zitát is.”
Az egykori modell és Thomas régóta ismerték egymást, még a 2000-es évek eleji divatbemutatókról. Egy közös barátjuk szólt aztán nemrég Zitának, amikor hallotta, hogy Thomasék stílusváltásra és a női kollekció bővítésére készülnek: „nem akartok valahogyan együttműködni?” A telefonhívásból beszélgetés lett, aztán közös tervezés, és Zita most tulajdonosnak is beszállt húsz százalékkal. „Az egyik kérdésem az volt döntés előtt, hogy van-e a cégnek CSR-programja, és miután kiderült, hogy van, nem gondolkodtam tovább” –mondta Zita az október 1-jei sajtótájékoztatón és bejelentésen.
Most a sportos, farmeros stílus mellé tettek más élethelyzetekre, így például irodai viseletre vagy ünnepélyesebb alkalmakra tervezett ruhadarabokat, minimális feliratokkal és díszítésekkel.
Bár korábban a Zara, a Reserved és társaik, ma pedig a Temu és a Shein kitartóan verik a szöget a hagyományos divatcégek koporsójába, ám ezzel egyidőben előnyt is jelent a megjelenésük az olyan klasszikus, kisszériás márkáknak, mint a Devergo.
Az óbudai cégközpont teraszán. Balról jobbra: Thomas legnagyobb fia, Thanasis, aki már a tervezőcsapatban dolgozik, Ionna, aki jogot tanult, Thomas Psarogiannis, Görög Zita, Csordás Norbert kereskedelmi igazgató és a legkisebb Psarogiannis fiú, a közgazdaságtant tanuló Michalis. Fotó: Ránki Dániel/Forbes
Csak egy csődbiztost talált a gyárban
Thomas Magyarországon született és járt iskolába, aztán érettségi után költözött először vissza Görögországba, igaz, már akkor is csak néhány évre. „A szüleim nem mehettek haza – mondja –, az állampolgárságukat is elvették, én kaptam vissza elsőként a családból 1981-ben.” Miután mégis visszajött az ELTE pszichológia szakára (mestert is ott végzett), összehaverkodott az ott tanuló mintegy tíz görög szaktársával. „Többségük egy évvel alattam járt, de én is a csapatukba tartoztam. Ők később még érdekesek lesznek a cégsztoriban” – nevet.
A rendszerváltás közeledtével Thomas ösztöndíja már nem volt elég a megélhetésre, kezdett valami munka után nézni. 1991 októberében nyitották meg a Rolling Store ruhaüzletet. Az első farmerbeszerzés után pár hónappal aztán ráakadtak az olasz Devergóra. A márkát egy fiatal házaspár, Renata Sartori és Paolo Bolzonella alapította még a 80-as években a Velence-közeli Noaléban.
1998-ban egyszer csak nem jött meg az olasz portéka, és nem is érték el az olasz varrodát. Thomas elutazott Noaléba, de Paolóék helyett csak egy csődbiztost talált a gyárban. Hat hónapra odaköltözött, és a csődbiztossal megegyezve legyártatta a megrendelt kollekciót, sőt arról is megállapodtak, hogy innentől a magyaroké a Devergo márka, az egész világon használhatják.
Később összebarátkoztak a Plaza Centers akkori vezetésével, és megegyeztek, hogy mégis lesz boltjuk a Duna Plazában, sőt az összes ezután nyíló vidékiben is. Na, és itt jöttek képbe a görög pszichológusok.
Arról, hogy mi volt a szerepe Vaszilisznek, Dimitrisznek, Lopinak, Iliásznak, Jorgosznak, az egykori egyetemi társaknak, olvasd el a Forbes októberi számában a teljes cikket. Lapozz bele!