Nagy Márton hétfőn arról beszélt, hogy a budapesti repülőtér kapacitását és az állam pénzügyi befektetését tovább akarják fialni.
Mi történt? A ferihegyi sajtótájékoztatón a nemzetgazdasági miniszter hétfőn azt mondta, hogy 2026 márciusában rakják le a reptér T3-mas termináljának alapköveit – írja a 24.hu.
A reptér körüli fejlesztések összesen 2,5 milliárd euró (körülbelül 1000 milliárd forint) értékben indulnak meg. Ebből
- 1 milliárd euró a 27 kilométeres vasúti kapcsolat;
- 1 milliárd a leendő hármas terminál;
- 500 millió euró a közútfejlesztés kiépítésére megy majd el.
A befektetés több üteműre tervezett megvalósítása 8 évbe telhet. Ezzel a cél az, hogy a reptér kapacitása az idei eddig 20 milliós utasforgalomról évi 40 milliósra emelkedjen.
A beruházás keretében 27 kilométernyi vasút épülhet meg két vágányon Kőbányától Monorig, ezzel bekötve a repteret az országos gerinchálózatba. A reptéri gyorsvasút megvalósítása koncesszió keretében valósul meg, nemzetközi tenderrel írják ki. Az új gyorsvasút által akár Debrecenből vagy Győrből is elérhetővé válik Ferihegy, a Nyugati pályaudvarról 20 perces menetidőre kell majd számítani.
A jegyár 3-4 ezer forint körül alakulhat, ami egy taxi díjával összehasonlítva „igencsak versenyképes”, tette hozzá.
Mi lesz még? Nagy Márton azt is bejelentette, hogy megalapítják az Aviatica nevű holdingcéget, aminek része lesz maga a Budapest Airport (BUD), a Hungarocontroll, továbbá a debreceni és sármelléki reptér is.