11 év után megválnának a tulajdonosok a népszerű fóliás webáruháztól. A kínai versenytársak legyőzték őket?
Mi történik? Eladó Zsámboki Judit és férje, Attila cége, az öntapadós fóliákat értékesítő Fóliás Juci Kft. – tudta meg a Forbes.hu. A Fóliás Juci cégportréját 2023-ban a Forbes.hu-n is megírtuk.
Miért fontos ez? A céget 11 éve alapították, és jól ismert szereplő a kategóriájában, a webáruház felfutásában Judit személyes márkája is meghatározó volt. A cég eladásáról szóló aloldalon leírják, hogy 10 év alatt 130 ezer rendelést teljesítettek és több mint kétmilliárd forint forgalmat generáltak bejáratott, automatizált háttérrendszerüknek hála: „A teljes logisztikai rendszer és raktárkezelés digitalizált. Így
egy ember is képes a teljes rendeléskiszolgálásra.”
Mit jelent ez a gyakorlatban? A Fóliás Jucit, mint írják, a „piaci kihívások mellett az offline jelenlét hiánya miatt kialakult gazdasági helyzet” miatt adják el: „Az utóbbi években jelentős innovációs befektetések történtek,
de a hirdetési és logisztikai költségek emelkedése mellett a forgalomnövekedés nem hozta meg a várt eredményt.”
Kontextus. Juditék a német beszállító termékei mellett néhány éve már saját, Kínában bérgyártásban készülő termékeiket is árulják. De mint sok magyar cég, ők is szenvednek a Temu és már ázsiai webshopok miatt, ebből ők sem csináltak titkot a Telexnek adott interjúban.
Számokban. A nyilvános céginformációk szerint a Fóliás Juci Kft. árbevétele 2022-ről 2023-ra 291,8 millió forintról 260,6 millióra esett (-11%), majd 2024-ben valamelyest vissza tudott pattanni 273,8 millióig (+5%). A nyereségességét viszont 2023 óta elveszítette a cég, abban az évben 15,8 milliós, 2024-ben pedig már 42,7 milliós mínusszal zártak.
A Fóliás Juci Kft. árbevétele. Forrás és ábra: Credit Online
Hogyan tovább? „Ennek ellenére a cégben továbbra is komoly potenciál rejlik egy azonos piacon szereplő és megfelelő stratégiával rendelkező tulajdonos számára” – írják Juditék.