A zöldre mosás tipikus példája.
Mi történt? A német bíróság bűnösnek találta a Deichmannt, Európa egyik legnagyobb cipőkereskedőjét, amiért hamis állításokat tett a termékei fenntarthatóságáról – írja a Reatil Detail. A vállalat több mint ezer cipőt hirdetett fenntarthatóként, anélkül, hogy ezt bármilyen módon alátámasztotta volna.
Mit lehet tudni? A pert a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédelmi szervezet indította, amely bizonyította, hogy a Deichmann által reklámozott cipők semmilyen környezeti előnnyel nem rendelkeznek a versenytársak termékeihez képest. Az illetékes bíróság egyetértett a szervezet érvelésével.
„A Deichmann a zöld imázsával hirdet anélkül, hogy megmondaná, mit is jelent számára a fenntarthatóság. Aki üres környezetvédelmi ígéretekkel hirdet, az félrevezeti a vásárlókat, ami egyszerűen törvényellenes” – mondta a DUH ügyvezető igazgatója.
Hogyan tovább? A szervezet szerint a cipőbolt azóta csendben eltávolította a fenntartható megjelölést a termékei mellől. Arra is kitértek, hogy a döntés egyértelmű üzenetet küld az iparágnak: aki fenntarthatóságot ígér, annak azt bizonyítania is kell.