Túl olcsón adták az autókat a kínai kormány szerint, így vissza kellett fogni a gyártást.
Elindult a Forbes Hangoscikk, regisztráció után bárki számára elérhető.
Mi történt? A júliusi 0,9 százalékos csökkentés után augusztusban még kevesebb autót gyártott a BYD, a 353 ezer elektromos és tölthető hibrid jármű egy hónap alatt további 3,8 százalékos visszafogást jelez, írta a német Handelsblattra hivatkozva a G7. A BYD nyeresége is jelentősen csökkent, miután a hazai piacon egyre keményebb versenyre kényszerül, eközben azonban Európában jól teljesít.
Miért fontos ez? A kapacitás tudatos visszafogására a cégnél 2020 óta nem volt példa, akkor is csak a koronavírus-járvány miatt került erre sor. Szintén régóta, 3,5 éve nem csökkent a nyereség, de a második negyedévben ez is bekövetkezett, az átszámolva durván 300 milliárd forintos profit éves szinten közel 30 százalékos visszaesés. A féléves adatok jobbak, ott éves szinten 13,8 százalékos a nyereségnövekedés.
Kontextus. A BYD és más kínai autógyártók Európa meghódítására (is) készülnek, ebben a Szeged mellett épülő gyárnak is szerepe lesz, ám ehhez előfeltétel, hogy a BYD-nak otthon kemény árversenyben kell talpon maradnia. A mintegy 170 kínai autógyárból hosszabb távon valószínűleg csak néhány marad, amelyek túlélik az egyébként államilag is támogatott piacon a konszolidációs folyamatot. Ez indult most be, ennek jelei látszanak a BYD számain is.