Országszerte 77 hipermarketben válik elérhetővé a flakonvisszaváltós, környezetbarát magyar tisztítószermárka – mondta el a Forbesnak Háromfai Balázs. A Biobubi alapító-tulajdonosa arról is beszélt: nem állnak meg a magyar hipereknél, tovább bővítik termékportfóliójukat és a külföldi terjeszkedésbe is belevágnak idén.
„Megkeresett tavaly a Tesco, a harmadik negyedév környékén, és elég meglepetésszerű volt” – vág a közepébe Háromfai Balázs, miután elárulja: május első hetétől országszerte 77 Tesco hipermarketben elérhetővé válnak a Biobubi termékei.
A Forbes 2025-ös 30/30-as osztályában is helyet kapó Háromfai Balázs cége biomosószer garázsvállalkozásként indult, ma már jóval szélesebb a termékpalettája, amelyet folyamatosan bővít is.
Ahogy arról már tavaly is írtunk: a régi tejesüveges rendszer logikájára alapozó, az otthon kényelméből intézhető flakonvisszaváltós, újratöltős szisztémával, valamint a biológiai eredetű, lebomló szerves anyagok alkalmazásával működő vállalkozás, a Biobubi Franchise Kft. nemhogy évről évre duplázza forgalmát, de öt évvel indulása után tavaly már mintegy 45 ezer háztartást értek el (és ez nem a megrendelésszám). Friss 30/30-asunk, illetve cége sikere a számokban is látszik:
2024-ben már nettó 650 millió forintos forgalmat értek el, amely az előző évi adat duplája. Az adózott eredmény 55 millió forint körül alakult.
Jelenleg 10 féle tisztítószerrel és mosószerrel szolgálják ki a háztartásokat, de 2024-ben az első kozmetikai termékük is megjelent már; egy szappan és tusfürdő 2in1, ami a Bubilla nevet kapta. Idén pedig újabb natúr-kozmetikumok, babaápolási szerek és egyéb speciális tiszttószerek bevezetését is tervezik, így például olyan niche tisztítószerekkel lépnek piacra, mint egy robotporszívóba való felmosószer.
Erre a folyamatosan bővülő, és egyre népszerűbb magyar termékpalettára csapott le most a Tesco, az eddig főként online megrendelhető, házhoz szállítós és flakonvisszaváltós rendszerre is életképes megoldást kínálva a Biobubi bolti értékesítéséhez.
Balázs szerint azért érte váratlanul a megkeresés, mert elsősorban nem is retailben kívánt terjeszkedni, ráadásul aggasztotta, hogy ilyen nagyáruházi környezetben hogyan valósítható meg az a hulladékmentes koncepció, ami a Biobubi sajátja, és amiből elvi és gyakorlati szinten sem engednének.
A megoldást a kiskereskedelmi áruházlánccal közösen dolgozták ki, de ez a módszer vélhetően a Biobubi szélsebes terjeszkedését is lehetővé teszi a közelőjövőben.
A Biobubi-flakonokat olyan jelzésekkel látják el, amelyek lehetővé teszik a Foxpost- és GLS-automatákon keresztüli visszaküldést, így a hulladékmentesség is megoldható. Fotó: Sebestyén László / Forbes
A Tescóval kötött megállapodás értelmében egy évig kínálópultokon mérik fel az igényeket, keresletet, miközben a Biobubi-flakonokat olyan jelzésekkel látják el, amelyek lehetővé teszik a Foxpost- és GLS-automatákon keresztüli, Balázsékhoz történő visszajuttatást. Így a kiürült Biobubi-flakonokat tisztítják és újratölthetik, ahogyan az Háromfai Balázs eredeti koncepciójában is működik immár évek óta.
Kérdésünkre Balázs azt is elmondta: a Biobubi legkeresettebb termékei, így a vízkőoldója, a duguláselhárító szere és az ökomosószerei is elérhetőek ezekől a napoktól a Tesco hipermarketeiben (a kiskereskedelmi lánc kisebb, úgynevezett Expressz üzleteiben egyelőre nem), a könnyített flakon-visszaküldéssel pedig – miután a legtöbb hipermarketben működnek is ilyen automaták – tényleg csakis a vásárlókon múlik, mennyire fenntartható a környezettudatos a tescós biobubizás.
„Én mindenképpen abban reménykedem, hogy a Tescón keresztül a hatékonyságot és fenntarthatóságot szem előtt tartó, az online tisztítószer-vásárlástól talán eddig mégis ódzkodó vásárlókat elérhetjük, és így sokan meggyőződnek arról, hogy milyen eredményekre képes a mi magyar márkánk. A lehetőség ráadásul azért is nagy, mert ez belépő lehet ahhoz, hogy más üzletek is felfigyeljenek a Biobubira”
– fogalmaz Balázs.
„A Tescónál folyamatosan figyelünk a vásárlói igényekre és visszajelzésekre, melybe beletartozik a hulladékmentes és környezetbarát termékkínálat bővítése is. A Bibobubira lojális vásárlóink hívták fel figyelmünket, ennek köszönhetően vettük fel a kapcsolatot a szállítóval és kezdeményeztük az egyeztetéseket, melynek következményeképp úgy döntöttünk, szeretnénk együtt dolgozni a jövőben. Áruházainkban első körben állványos kihelyezéssel fognak megjelenni a termékek, mely kihelyezés a figyelemfelhívásra is szolgál” – írta a Forbesnak a Tesco-Global Áruházak Zrt. sajtóosztálya is az új partnerséget érintő kérdéseinkre.
Eközben a Biobubi alapító-tulajdonosa a külföldi, elsősorban régiós terjeszkedésen is dolgozik, de – mint Balázs hozzáteszi – a külföldet elsőként nem retailen keresztül, hanem az e-kereskedelmi lehetőségekkel igyekeznek elérni – elsőként a határ menti országok egyikében.