A Gucci tulajdonosa, a Kering csoport 4,66 milliárdért adja el szépségüzletét a L’Oréalnak.
Mi történt? A divatvilág két óriása, a Kering és a L’Oréal, történelmi megállapodást kötött: a Gucci anyavállalata eladja teljes szépségápolási üzletágát a francia kozmetikai gigásznak, írja a Reuters. A 4,66 milliárd dolláros (kb. 1,56 billió forintos) üzlet célja az adósságcsökkentés és a fókusz visszahelyezése a divatra.
Részletek. A Gucci tulajdonosa, a francia Kering csoport bejelentette, hogy 4 milliárd euróért (mintegy 1556 milliárd forintért) eladja szépségipari üzletágát a L’Oréalnak. Az ügylet részeként a L’Oréal megszerzi a luxusillatokat gyártó Creed márkát, valamint hosszú távú, 50 éves exkluzív licencet kap arra, hogy illatokat és szépségtermékeket fejlesszen a Kering divatmárkái – köztük a Gucci, a Bottega Veneta és a Balenciaga – neve alatt. A Gucci parfümlicence jelenleg még a Coty birtokában van, amelynek szerződése várhatóan 2028-ban jár le.
Háttér. A tranzakció Luca de Meo vezérigazgató első nagy lépése a Kering élén, akinek célja, hogy csökkentse a vállalat 9,5 milliárd eurós nettó adósságát, és visszaterelje a csoportot a divat fókuszú stratégiához. A lépés a cég egyik legnagyobb stratégiai váltásának végét jelzi, amelyet még elődje, François-Henri Pinault indított el a szépségipar felé való nyitással.
A Kering 2023-ban hozta létre saját szépségdivízióját a Creed 3,5 milliárd eurós felvásárlásával, ám az üzletág az idei év első felében 60 millió eurós működési veszteséget termelt. Eközben a cég legfontosabb márkája, a Gucci, 25 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el az utolsó negyedévben, különösen a kínai piacon tapasztalt gyengülés miatt.
Nagy üzlet. A L’Oréal számára ez a vállalat történetének legnagyobb felvásárlása – még a 2023-as, 2,5 milliárd dolláros Aesop-akvizíciónál is nagyobb. A francia kozmetikai óriás ezzel tovább erősíti vezető pozícióját a luxusparfümök piacán, ahol már jelen van az Yves Saint Laurent márkával is, amelyet 2008-ban vásárolt meg szintén a Keringtől.