Öt év után bezár a magyar mobil autómosó, a Cleango, szolgáltatásuk októberben végleg megszűnik. Júniusban még arról számoltak be, hogy friss tőkét vontak be.
Mi történt? „Öt év közös munka és rengeteg tiszta autó után elérkezett az idő, hogy elköszönjünk” – írta tegnap, a júzereknek kiküldött levelében, valamint a honlapján is a magyar mobil autómosó, a Cleango.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A közlemény szerint a Cleango Services Kft. 2025. október 20-tól megszünteti szolgáltatását, az utolsó foglalási nap október 19. lesz. Aki érvényes bérlettel rendelkezik és visszatérítési igénnyel kíván élni, írnia kell a cégnek, és azt is mielőbb rendezni fogják.
A bezárás okai? Nem írnak róluk, csak azt, hogy „bár most lezárul ez a fejezet, a Cleango története és szellemisége örökre velünk marad”.
Kontextus. A zöld tech autómosó évek óta tervezi a külföldi terjeszkedést. Júniusban még arról számoltak be, hogy az Áder János nevével fémjelzett alapítvány által kezelt Kék Bolygó Víz Alap 100 millió forint tőkével és 150 millió forint kedvezményes hitellel szállt be a Cleango befektetői közé, ami mellé jött további 70 millió magánbefektetőktől – a Credit Online cégriportja szerint például Szakacsits Szabolcs angyalbefektetőtől. A Cleango terve az volt, hogy a hazai terjeszkedésre, a B2C-re és a bécsi nyitás előkészületeire költik a pénzt. Ehhez képest a cég közösségi médiás felületei július óta elnémultak.
Számokban? A víztakarékos, vegyszermentes Cleango szintén júniusban számolt be róla, hogy az indulás óta több mint 70 ezerszer mostak autót 36 ezer ügyfélnek B2B alapon, és több mint 7 millió liter ivóvizet spóroltak meg. A Cleango Services Kft. 2024-ben 262,1 millió forintos árbevételt csinált, egy év alatt 66 százalékot nőtt, de a cégnek 2019 óta nincs nyereséges üzleti éve, tavaly majdnem duplázta a veszteséget 20,1-ről 37,3 millióra.
Hogyan tovább? Megkeressük az alapítót és operatív igazgatót, Kaczur Áront, hogy a bezárás okairól kérdezzük. Ha válaszol, beszámolunk róla.