A 30. leggazdagabb magyar is feltűnik a közbeszerzésben.
Mi történt? A napokban felkerült a központi közbeszerzési rendszerre az Alapjogokért Központ újabb kommunikációs szerződése, amelyből kiderül, hogy a döntően a Batthyány Lajos Alapítvány (azaz közvetve a Kabinetiroda, azaz az adófizetők) támogatásaiból gazdálkodó, NER-közeli think tank 300 millió (plusz áfáért) valósítja meg a „Határvédelem”-mel kapcsolatos kampányát – szúrta ki a K-Monitor.
Mire mehetett a pénz? A „Határvédelem” az a kampány, amelynek keretében Szánthó Miklósék mecseteket vetítettek a Keleti pályaudvarra. A műszaki leírás ezen felül tartalamazza lehetőségként rendezvényszervezés, catering, valamint „szállásszolgáltatás biztosítását is, tervezetten az EU-n belül, külföldi helyszínen”, így nem kizárt, hogy a megrendelésből juthatott arra a lisszaboni konferenciára is, amit a Patrióták európai pártszövetség alapítványa és az Alapjogokért Központ közösen szervezett a múlt héten.
Ki volt az alvállalkozó? A Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design Kft. alkotta konzorcium. A kormány kedvenc kommunikációs cégének tulajdonosa, az állami propagandán milliárdossá vált Balásy a legutóbbi gazdaglistánkon a harmincadik 103,2 milliárd forintos becsült vagyonnal.