Itt a „finomhangolás” ideje.
Mi történt? „A tanév végétől főszezoni menetrend szerint működik a MÁV-csoport, az első, igazán erős forgalmú hétvégék tapasztalatai alapján pedig folyamatosan finomhangoljuk a nyári működésünket”, írja közleményben a MÁV.
Mit jelent a finomhangolás?
„Betáraztunk például azokból a sorompóalkatrészekből, amelyek a pünkösdi hőségben meghibásodtak és zavarokat okoztak a balatoni fővonal közlekedésében.” – ígérik.
„Az idei szezonra megtízszereztük az erősítőbusz-flotta létszámát, de ezen a 200 db, „ugrásra kész” MÁVbuszon kívül további félszáz, vágányzári vonatpótlásra elkülönített jármű, illetve ugyanennyi, helyközi forgalomban közlekedő, de a nyári hétvégeken felszabaduló autóbusz is rövid időn belül átvezényelhető egy-egy haváriahelyzet helyszínére” – írják. „Az erősítő buszokat elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartjuk készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülünk tartalékkal, hogy bárhol következzen be esetleges forgalmi zavar a vasúti közlekedésben, azonnal be tudjunk avatkozni.”
De a tartalékbuszok mellett lesznek tartalékvonatok is. „A legkritikusabb szakaszokra – például az 1-es vonal vágányzári területeire és a Balatonhoz – dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltünk a térségbe az üzemzavarok gyors kezelésére”.
Hogy a ne maradjon senki információ nélkül, négy, kiemelt balatoni helyszínen utasmenedzser és a fődiszpécser mellett összesen 9 ügyeletes diszpécser teljesít majd szolgálatot éjjel-nappal.
De lesz klímaügyelet is.
Kísérleti jelleggel két Balaton IC-n wifis hőmérséklet-érzékelőket telepítettek, amik révén lehetőségük van a belső hőmérséklet távoli, valós idejű nyomon követésére, szükség esetén pedig a lehető leggyorsabb beavatkozásra.
De ezen két IC-n kívül is megígérték, hogy figyelnek majd a klímákra.