A Haleonnál figyelnek arra, hogy sokszínű csapatokat építsenek, mert azok hozzák a legjobb eredményeket. Öngondoskodásról szóló kampányba kezdtek, támogatják a női vezetőket, szeretik a szokatlan gondolkodást. Lember Szilviával, a Haleon country managerével beszélgettünk.
Mivel foglalkozik a Haleon?
Lember Szilvia: A Haleon a világ egyik vezető egészségügyi vállalata, több cég kiválásával jött létre, 2022 júliusában. Küldetésünk és célunk, hogy mindennapi jobb egészséget biztosítsunk az embereknek humánus módon, tudományos alapokon. A világ 177 országában vagyunk jelen, több mint 22 ezer munkatárssal, ebből Magyarországon 120 kollégát alkalmazunk.
Termékportfóliónk öt fő kategóriát ölel fel: szájápolás, fájdalomcsillapítás, megfázás és influenza, a szezonális allergia, illetve vitaminok/ásványi anyagok. Úgynevezett öngondoskodást támogató termékeket gyártunk, amelyek kisebb egészségügyi panaszok, krónikus betegségek kezelésére – vagy még inkább megelőzésére szolgálnak.
Milyen márkák tartoznak a Haleonhoz?
Lember Szilvia: A Haleon neve talán nem mindenki számára cseng ismerősen, de a vállalat által forgalmazott márkák szinte minden magyar háztartásban megtalálhatók. Cégünk célja, hogy a mindennapi egészségmegőrzést elérhetővé és hatékonnyá tegye – ezt pedig világszerte ismert és megbízható termékekkel teszi.
A megfázásos időszakok egyik legismertebb szereplője a Neocitran, amely gyors és hatékony segítséget nyújt a nátha tüneteinek enyhítésében, csakúgy, mint az Otrivin orrspray. A szájápolás területén a Haleon két kiemelkedő márkával van jelen: a Sensodyne a fogérzékenységre kínál megoldást, míg a Parodontax a fogínyproblémák kezelésében nyújt támogatást.
Az idősebb generáció számára is kínálunk megoldást: a Corega műfogsorrögzítő termékei segítenek a magabiztos mindennapokban. A vitaminpiacon a lendületes és innovatív Centrum márka képviseli a Haleont, amely a különböző életkorok és élethelyzetek igényeire szabott formulákat kínál.
A fájdalomcsillapítás területén is széles a paletta: a tradicionális, generációk óta ismert Cataflam mellett a fiatalosabb, modern megközelítést képviselő Advil is elérhető, amely más célcsoportot szólít meg. A lázcsillapításban a Panadol márka nyújt megbízható megoldást, legyen szó gyermekekről vagy felnőttekről.
Végül, de nem utolsósorban, az izom- és ízületi fájdalmak enyhítésére a fogyasztók körében rendkívül népszerű a Voltaren Emulgel és Voltaren Tapasz.
Lember Szilvia, a Haleon country managere – Fotó: Kaiser Ákos
Ezek a termékek valahol mind az öngondoskodásról szólnak. Hogy áll a magyar társadalom az öngondoskodással?
Lember Szilvia: Tavaly kezdtük el feltérképezni, hogy milyen az öngondoskodás, egészségápolás szerepe a magyar társadalomban. A kutatásaink azt mutatták, hogy a hazai társadalomban az idősödéshez gyakran negatív érzések társulnak – sokan úgy érzik, hogy az évek múlásával csökken az értékük, a lehetőségeik száma, úgynevezett belsővé tett életkori előítéletekkel élnek, amelyek negatívan befolyásolják egészségüket és életminőségüket. Ezért egy alapítványi partnerünkkel karöltve közösen kidolgoztunk egy edukációs programot, amely szakértői beszélgetéseken, kutatási eredményeken és inspiráló történeteken keresztül ösztönzi a társadalmi szemléletváltást.
A LifeOn! kampány középpontjában az 50 év feletti korosztály áll, akik gyakran szembesülnek az öregedéssel kapcsolatos negatív társadalmi elvárásokkal. A Haleon célja, hogy megmutassa: az életkor nem korlát, hanem lehetőség – és az öngondoskodás kulcs a hosszabb, egészségesebb és boldogabb élethez. Hiszen azt is a kutatásokból tudjuk, hogy a pozitív életszemlélet akár 7,5 évvel is meghosszabbíthatja az életet.
Mindeközben tovább élünk, mint valaha, jó a gyógyszerhozzáférés,sokkal tudatosabbak az emberek, viszont a mi felelősségünk is az, hogy a plusz éveinket aktívan, jó egészségben töltsük el. Mi hisszük, hogy az öngondoskodás az egészség megőrzésének egyik kulcsfontosságú, de sajnos gyakran alábecsült része. A LifeOn! kampány célja, hogy mindenki felismerje: az öngondoskodás nem korhoz kötött, hanem minden élethelyzetben elengedhetetlen. A kor nem határ – hanem egy új életszakasz kezdete, amelyet érdemes aktívan, tudatosan és örömmel megélni. Erről szól a szlogenünk is: „A kor nem határ. Élvezd az életet!”
Nemcsak kifelé szeretnétek változást elérni, ha jól tudom, a belső céges kultúra is erről szól.
Lember Szilvia: Arra különösen büszkék vagyunk, hogy a sokszínűség, DEI-agenda (Diversity, Equity, and Inclusion – sokszínűség, méltányosság, befogadás) a mi Haleon DNS-ünk része. Közép-Kelet Európában különböző vezetési stílusokkal, különböző kulturális normákkal navigálva, különböző korú, karrierfázisú, eltérő iparági háttérrel rendelkező embereket hozunk össze. Mi hiszünk abban, hogy a sokszínűség táplálja az innovációt és az üzleti sikereket. A befogadó csapatok különböző nézőpontokat hoznak, és ezek vezetnek a legjobb megoldásokhozA mi cégünk értékeli a szokatlan, eltérő gondolkodást, és kifejezetten keressük azokat az embereket, akik kihívást jelentenek a status quo számára. A kollégáinkat is arra bátorítjuk, hogy nyugodtan kérdőjelezzék meg azt, ami 2-3 vagy akár 10 éve működött – sőt, akár azt is, ami múlt héten még bevált. Mert lehet, hogy ma már nem az a legjobb megoldás.
Nálunk valóban nem az számít, hogy ki honnan jött, hány éves, milyen a háttere, miben hisz vagy kit szeret – hanem az, hogy mennyire jó abban, amit csinál. Ez az értékrend nemcsak a belső működésben, hanem az üzleti eredményekben is visszaköszön: a sokszínűség és befogadás nemcsak emberi, hanem üzleti szempontból is megtérül.
Azt gondolom, hogy azért az ilyen sokszínű csapatok másfajta vezetőt vagy hozzáállást is kívánnak.
Lember Szilvia: Van változás, ha csak arra gondolunk, hogy az elmúlt 20 évben inkább az autokrata vezetői stílus volt jellemző, különösen itt Magyarországon. Manapság, a mai modern vezetőktől elvárják, hogy az embereket helyezzük előtérbe, ne csak a teljesítményt. Ez nagyon pozitív és nagyon jó változás, mert ha belegondolunk, kik hozzák azt a teljesítményt és az eredményt? Természetesen mi, emberek hozzuk.
Ezért nekünk, vezetőknek rendelkeznünk kell olyan, kulcsfontosságú tulajdonságokkal, mint az érzelmi intelligencia, empátia, aktív hallgatás, és valódi érdeklődés a kollégák iránt Ha megkérdezzük tőle hétfőn, hogy telt a hétvége, akkor üljünk le, nézzünk a szemébe és hallgassuk meg. Ezeket komolyan kell venni, mert lehet, hogy abban az 5-10 perces beszélgetésben nyílik meg egy olyan út egymáshoz, ami még jobban fogja növelni majd az elkötelezettséget.
Lember Szilvia, a Haleon country managere – Fotó: Kaiser Ákos
Ez a hozzáállás vezethetett oda, hogy a Haleonnál megmaradt a hibrid munkavégzés?
Lember Szilvia: Figyelünk arra, hogy állandó párbeszéd legyen, folyamatos nyitottság az egyes funkciók között, a közös alkotásra fektetjük a hangsúlyt, és a bizalomra. Ez a legfontosabb, mert ezek elengedhetetlenek az elkötelezettséghez, különösen a hibrid munkavégzésben, amit mi a Covid óta nem szakítottunk meg, mert hiszünk a hatékonyságában.
És ami még nagyon fontos, és nemcsak a fiatalabb generációknak, de nekünk vezetőknek és a szervezetnek is: a munka és a magánélet egyensúlyát tiszteletben kell tartani. Erre külön törekszünk, hogy mindenki megtalálja a számítását a szakmai életében, odafigyelve a magánéleti egyensúlyra is. Én azt látom, hogy a vezetés már manapság nemcsak egy cím, hanem egy készség, amit a szervezetnek folyamatosan tudatosan fejlesztenie kell. Ehhez kapcsolódóan különösen nagy prioritással fordulunk a középvezetői szint felé is, figyelmet adva az elsővonalbeli vezetőknek, hiszen körülbelül 10 emberből egy rendelkezik csak nagyon természetes vezetői tulajdonságokkal. A többieknek struktúrált támogatásra és képzésre van szükségük ehhez, amit mi biztosítunk.
Ehhez kapcsolódóan, úgy tudom, külön foglalkoztok a női kollégákkal is.
Lember Szilvia: A Közép- és Kelet-Európa régiós vezetőcsapatában jelenleg a tagok 55 százaléka nő. Emellett indítottunk egy programot a régiónkban: Women at Haleon néven, egy munkahelyi közösséget, amihez bárki csatlakozhat. A Women at Haleon közösség inspirációt nyújt egymás szakmai vagy akár magánéleti példáiból, célja a nők karrierfejlődésének, jóllétének, a munka és a magánélet integrációjának a támogatása, és ezáltal a vezetői utánpótlás sokszínűségének a biztosítása.
Konkrét változásokat szeretnénk előmozdítani a nemek közötti egyenlőség felé. A nemi sztereotípiáknak a lebontása nemcsak erkölcsi kötelesség, hanem egyben üzleti érdek és a szervezeti kultúra fejlődésének a záloga is. Ezért kell erre minél több fórumon felhívni a figyelmet.