A családi vállalkozásként működő ANDL Kft. a professzionális AS-Motor, Raymo, Ariens, Remarc, Segway Navimow, Volpi termékek, összességében pedig a távvezérelt és félautonóm technológiák legmeghatározóbb értékesítője a magyar kertészeti kisgéppiacon, amit a komplex szolgáltatási rendszerének, illetve ipari és kommunális szegmensekben való aktív jelenlétének köszönhet.
Az eredetileg német, de több mint húsz éve hazánkban élő Nehéz János-Michael ügyvezető a második generációt képviseli a több mint 30 éves családi vállalkozás élén, amely eredetileg a Husqvarna lojális viszonteladójaként és legrégebbi hazai forgalmazójaként szerzett magának hírnevet. Elmondása szerint bár többszáz márka- és vegyeskereskedő foglalkozik az országban kertészeti kisgépekkel, az ANDL Kft. tudatos építkezéssel az élmezőnybe kormányozta magát. A sikerhez nemcsak az innovatív gépek értékesítése, hanem a hozzájuk kapcsolódó szakértelem is kellett, nem beszélve a kapcsolódó szolgáltatások gazdag kínálatáról.
Balatonfüreden például 17 robotfűnyírót üzemeltetnek, de az általuk forgalmazott technológiákat alkalmazzák az Esztergomi Bazilika környékének gondozására is.
A robotizált megoldások mellett a vállalkozás olyan távvezérelt gépeket forgalmaz, amelyek megbirkóznak „a legdurvább rézsűkkel”, az autópályák melletti növényzettől a Gellért-hegy oldaláig. Ezeket az eszközöket nemcsak értékesítik, hanem felprogramozzák, üzemeltetik is, így a felhalmozott tudás és háttértámogatás egyedülállóvá teszi őket a hazai piacon.
Screenshot
Screenshot
Erősen hittek a prémium márkák hazai sikerében
A központi raktár és az adminisztráció ma egy 750 négyzetméteres pápai központban működik – innen látják el a győri és veszprémi telephelyeiket, valamint a vidéki partnereiket. A földrajzi elhelyezkedés nagy előnyt, gyors kiszállítást jelent: „könnyedén el tudunk jutni négy óra alatt Debrecenbe, 30 perc alatt Győrbe vagy Veszprémbe és akár két óra alatt Budapestre” – mutatott rá Nehéz János-Michael.
És a forgalmazott termékkínálatban a kis méretű, de ipari célú gépek dominálnak, vagyis „minden, ami egy nagyobb furgonba befér”.
Az ügyvezető mindig fontosnak tartotta, hogy „hosszú távon működő, prémium gépekkel” foglalkozzanak, ami jó stratégiának bizonyult, hiszen mára meghatározó, profi robotfűnyíró-forgalmazóvá váltak, akikhez rengeteg közvetlen és közvetett eladás köthető hazánkban. Az Ariens és az AS-Motor gépeinek hazai bevezetésével megkerülhetetlenek az erdészeti, valamint park- és kertgondozás területén. Ezenkívül kizárólagos forgalmazói lettek olyan német gyártók termékeinek, mint a Remarc, a Tielbürger vagy éppen a Raymo, amelynek ipari teljesítményű, közben könnyű és kompakt, távvezérelt rézsűnyírói zéró emissziós, csendes és biztonságos működést jelentenek az ügyfeleknek – még nehezen megközelíthető, meredek terepeken is.
Ezek a márkák kezdetben talán túl drágának számítottak a hazai piacon, mégsem tettek le róla, hogy a prémium minőség az árérzékeny vevőkört is meggyőzi.
Az ügyvezető szerint komolyan kellett hinni benne, hogy a magyar vásárlók is belátják: valójában „az vásárol drágán, aki kétszer vásárol”, vagyis az olcsó, kevésbé tartós és szerényebb képességű gépek helyett érdemes az igazi minőség felé fordulni. Az idő az ország legnagyobb robotfűnyíró kereskedőjévé bővült ANDL Kft-t igazolta, és kell-e erre meggyőzőbb példa az elmúlt két évben már kiemelkedő sikerrel értékesített Remarc ágdarálónál, amelynek „horganyzott kivitele akár 35 évet kibír”?
Stratégiai partnerség, terjeszkedés, nagy tervek
A cég filozófiája, hogy a leginnovatívabb zöldterület kezelő, illetve kommunális gépekkel oldják meg az ügyfelek problémáit, és az eszközeiket ne csak egy katalógus oldalain sorakoztassák fel, hanem „kipróbálhatóak, megfoghatóak, megnézhetőek” legyenek.
A demógépek folyamatos elérhetősége részét képezi a szolgáltatásnak, és ezt szakmai rendezvényekkel is támogatják, együttműködésben a városi környezetekhez nagy fenntartógépeket ajánló KITE Zrt.-vel. Az ANDL Kft. az ő kínálatukat egészíti ki akkumulátoros, robotizált vagy távvezérelt technológiákkal, amelyeket közös roadshow keretében mutatnak be, így a két cég stratégiai partnerségben kínál kertészeti megoldásokat, például önkormányzatoknak, napelemparkoknak, autópálya-üzemeltetőknek, ipari létesítményeknek vagy sportközpontoknak.
A belátható célok között az infrastruktúra fejlesztése és újabb telephelyek nyitása szerepel, valamint az, hogy „továbbra is sikeresek és innovatívak” maradjanak – szögezte le Nehéz János-Michael. A cégvezető a közeljövőben még két új saját üzlet megnyitását is tervezi, miközben további megbízható viszonteladókkal bővítené az ANDL Kft. országos hálózatát. A siker kulcsa szerinte az, hogy következetesen dolgozzanak, hosszú távon megőrizzék a hitelességüket és a klasszikus értelemben vett értékesítésen túl megbízható szakmai tanácsadást nyújtsanak.