Bulyáki Mónika (Monyó) művészeti vezető még a Pannónia Filmstúdióban kezdte pályafutását. Monyó végigjárta az animáció ranglétráját, ma már ő tervezi meg a Red Bull-karaktereket.
Bulyáki Mónika (Monyó) művészeti vezető még a Pannónia Filmstúdióban kezdte pályafutását. Monyó végigjárta az animáció ranglétráját, ma már ő tervezi meg a Red Bull-karaktereket.
Szilber Éva, a stúdió ügyvezetője huszonhét éve dolgozik a cégnél. Az igazgatást Hernádi Tibor 2012-es halála után vette át, miután tulajdonosként a Kastner ügynökség vette magához a projektet.
Szilber Éva, a stúdió ügyvezetője huszonhét éve dolgozik a cégnél. Az igazgatást Hernádi Tibor 2012-es halála után vette át, miután tulajdonosként a Kastner ügynökség vette magához a projektet.
Takács Erzsébet (Bözsi) a stúdió gyártásvezetője. Bözsi negyvenöt éve készít animációkat, 1991-ben festette első Red Bull-reklámját, előtte porcelánokat festett a Zsolnay-gyárban.
Takács Erzsébet (Bözsi) a stúdió gyártásvezetője. Bözsi negyvenöt éve készít animációkat, 1991-ben festette első Red Bull-reklámját, előtte porcelánokat festett a Zsolnay-gyárban.
Így kelt életre a Marionett
A forgatókönyvet a Kastner ügynökség készíti a Red Bull nemzetközi csapatával, és adja le a stúdiónak. Ebből tervezi meg a művészeti vezető a karaktereket, ez a figuraterv.
A forgatókönyvet a Kastner ügynökség készíti a Red Bull nemzetközi csapatával, és adja le a stúdiónak. Ebből tervezi meg a művészeti vezető a karaktereket, ez a figuraterv.
A figuratervet a sztori szerint kulcsrajzokká fejleszti a stúdió, ezt nevezik mozgatásnak. A kulcsrajzok az animáció főbb pillanatait jelenítik meg, számuk történetenként eltérhet. A kulcsrajzokat átpörgetve még durva textúrájú, akadozós animáció formájában már kirajzolódik a történet. Ebben már elő vannak készítve a helyzetekhez illő arcok, hangok, gesztusok.
A figuratervet a sztori szerint kulcsrajzokká fejleszti a stúdió, ezt nevezik mozgatásnak. A kulcsrajzok az animáció főbb pillanatait jelenítik meg, számuk történetenként eltérhet. A kulcsrajzokat átpörgetve még durva textúrájú, akadozós animáció formájában már kirajzolódik a történet. Ebben már elő vannak készítve a helyzetekhez illő arcok, hangok, gesztusok.
Ekkor jönnek a fázisrajzolók, és összekötik a kulcsrajzokat, képkockáról képkockára befejezik a filmet, figyelve arra, hogy a megkapott német hangsáv alapján a karakterek szája hangról hangra lekövesse az elhangzó szöveget. Végül a fázisolt képkockákat egyesével kihúzzák, majd kifestik. Egy másodpercnyi film tizenkét megrajzolt és kifestett képkockából áll, egy tizenöt másodperces animáció elkészítése nagyjából három hónap.
Ekkor jönnek a fázisrajzolók, és összekötik a kulcsrajzokat, képkockáról képkockára befejezik a filmet, figyelve arra, hogy a megkapott német hangsáv alapján a karakterek szája hangról hangra lekövesse az elhangzó szöveget. Végül a fázisolt képkockákat egyesével kihúzzák, majd kifestik. Egy másodpercnyi film tizenkét megrajzolt és kifestett képkockából áll, egy tizenöt másodperces animáció elkészítése nagyjából három hónap.