Hideg a víz, és éget a nap, nem számít szombat vagy hétköznap” – énekli Valmar a slágerében, a Forbes pedig az az újság, ahol olvashatsz róluk és a nekik dalszövegben beszóló Beton.Hofi-ról is. („Hideg a víz, és éget a nap, de nincs elég pénzed, hogy élve maradj.”) Valmarék a most megjelenő celeblistán szerepelnek, Beton.Hofiról a Forbes.hu-n írtunk nagyobb interjút még márciusban. A celeblistán nem Valmarék viszik el a pálmát, hanem – mivel 2024 van – Azahriah, aki egy év alatt huszonkét hellyel feljebb ugrott.
A nap viszont tényleg éget, különösen meleg nyár van, és ez sokaknak nemcsak fizikai megterhelés, de lelki is, klímaszoronganak. Engem ez szerencsére elkerül, nem tudom elképzelni, hogy az emberiség történelmében pont mi, most élők legyünk azok, akik előre tudják, hogy mi fog szenvedést okozni a jövőben. Valahogy mindig máshogy alakul, mint ahogy elképzeljük. (Nem, most nem azt írtam, hogy klímaszkeptikus vagyok.)
A jövőt fürkészi Frei Tamás is, soha nem nyugvó gondolataival és életével. Az egykori tévés, kávézólánc-alapító és sikerkönyvszerző egy dologhoz minden bizonnyal ért: megérteni és érezni, hogy mit kíván egy viszonylag széles réteg ízlése Magyarországon. Ehhez nincs szüksége arra, hogy itthon éljen, egy kicsit pikírtebben, ebből a közízlésből ő annyira nem kér. Világpolgárként jön-megy országok között, és most, idősebb korára arra is kezd ráébredni, hogy érdemes lelassulni, és többet figyelni befelé. Az augusztusi címlapsztori egész jó folytatása a hosszú, derűs életről szóló júliusi longevity-számnak.
Ha már kávé. Augusztusban is megérjük a pénzünk, egy kávé áráért bőven adunk érdekes, illetve fontos történeteket. Tóth-Harsányi Kornél a szélesebb nyilvánosság számára ismeretlen, pedig a Hard Rock Hotels és a világ legnagyobb luxushajócége versengett érte. Segédpincérből lett globális gasztromenedzser.
A Finshape fintech cég sem szerepel az újságokban, de jó eséllyel már te is használtad terméküket valamelyik banki alkalmazásban. Amikor legutóbb írtunk róluk még más volt a nevük, azóta nagyot nőttek, és profitjuk is egymilliárd fölé emelkedett.
Akikről biztosan halottál már, az a Family Frost, de nem biztos, hogy tudtad, hogy már tíz éve magyar tulajdonban vannak. Ahogy Hajnóczy Soma bűvész is feltűnhetett már a Facebook-faladon, de arról valószínűleg nem olvastál, hogyan csinált üzletet a bűvészkedésből.
Még valami fontos a végére: a kávéval ellentétben a Forbes magazin nem csak akkor éri meg, ha az egészet elfogyasztod. Ha csak egy cikk van a lapban, ami megmozgat, amit elmesélsz valakinek, már megérte.