Őszinte, kiakadós posztja megrengette a közösségi médiát, mára több százezren követik az Anyakivan humoros, ironikus és végtelenül őszinte bejegyzéseit. De nem csak a Semjén Nórával készített interjúnkat ajánljuk a Forbes.hu-ról.
Semjén Nóra őszinte kiakadása elemi erővel robbant fel sok anya és nem anya Facebookján a covid első hullámában. Boros-jógás posztja, amivel némi iróniát és valódi érzelmeket engedett meg magának a kamaszodó gyerekeivel töltött bezárt időszakban, 2020 áprilisában, eredetileg csak a barátoknak szólt. Az algoritmus azonban elszabadult, néhány nap alatt másfél milliós nézőszámot produkált az alig egyperces videó. A sikeren felbuzdulva Nóra létrehozta az Anyakivan profilt, és azóta is tabuk nélkül beszél az anyaság valóságáról, nehézségeiről, túlhallgatott pillanatairól. Posztjaival mára közösséget hozott létre.
Nórának nem volt ismeretlen a szereplés, már gyerekkorában színészi pályára készült, színjátszó csoportban játszott. Idővel megváltozott a színészettel való kapcsolata. Nyíltan beszél róla, hogy szorongást és pánikot okozott neki, ha színpadra kellett lépnie. Mögötte, pontosabban a bábok mögött viszont megtalálta magát. Elvégezte a Kolibri Színház hároméves stúdióját, majd a Színművészeti Egyetem színész-bábszínész szakát. A Budapest Bábszínháznál tizenöt éven át dolgozott, innen rúgták ki a covid eljövetelével 2020 márciusában.
A mindenkit érintő bizonytalansághoz és a gyerekek otthoni tanításával járó felelősséghez és nehézségekhez az ő életében így karrierválság, egzisztenciális útkeresés is társult. Ebben az időszakban jött az Anyakivan. Minden kreativitását, gondolatát és aggodalmát beleönthette, és remekül rezonált a hasonló helyzetben lévő nők százezreivel. Az Instagramon ma már több mint 70 ezer, a Facebookon 190 ezer, a TikTokon 115 ezer követője van. A témák, helyzetek, sztorik Nóra életével és gyerekeinek növekedésével összhangban változnak.
Három éve kreatív videóproducerként dolgozik, Szülőpercek címmel podcastot vezet, Anyasorsok címen videósorozata van a Gyerekszoba.hu-n. A megközelítés néha változik, de a cél mindig ugyanaz: tabudöntögetéssel segíteni a nők, az anyák magukhoz és a világhoz való viszonyát. „Elképesztő sorsok vannak, olyan erős nők, olyan csodálatos emberek, hogy csak tátom a számat, és engem is elmondhatatlanul inspirál” – mondta Nóra a Forbes.hu-nak. Írta: Somogyi Szonja
Kérdezett: Somogyi Szonja
Visszautasíthatatlan ajánlat a vonal végén
Megvette a magyar call centeres céget a világ tizedik legnagyobb szoftvervállalata. Az Arenim Technologies Kft. alapítói, Kun Szabolcs és Megyeri Attila gyakorlatilag külső tőke bevonása nélkül juttatták el a céget az exitig, évekig minimálbéren építették a vállalkozást, hogy a tőkét növekedésre fordítsák. Nem is volt céljuk a kiszállás, az ArenimTel termékük nemzetközi terjeszkedéséhez kerestek partnereket, amikor megismerkedtek a Vestával.
Írta: Gólya Ági
Hátradőlhetne, de inkább pék lett
Kovács Anitát mindig az ügyek érdekelték, pedig jól menő családi vállalattal a háta mögött simán élvezhetné az életet anélkül, hogy mondjuk hajnali ötkor elmegy kovászos kenyeret sütni. Tizenöt éven át hospice-os vezető volt, aztán ötven felett elment péknek. Közben közösséget épít apró üzlete, az Ide Süss Manufaktúra teraszán, és időnként szólni kell neki, hogy azért emeljen árat. „Nem péknek születtem – mondja Anita –, és nem is pékként kezdtem dolgozni, de most már az vagyok.”
Írta: G. Tóth Ilda
Poénba csomagolt önismeret
Nagyon bejött a fentanil Zacher Gábornak, de aztán megszólalt a belső vészcsengője – derült ki a Hoppá! Show egyik adásából. Az autós Vályi István is olyat mondott a műsorban, hogy az M5-öt is megjáró műsorvezető tompítani próbálta, de a közönség már dőlt a röhögéstől. Ha minden a terveik szerint alakul, Biegelbauer Pál producer (balra) és Hamar Donát ötletgazda-műsorvezető pár év múlva már megélnek a műsorukból.
Írta: Kertész Ádám