Írta és szerkesztette: Vaszkó Iván
Számolta: Golovics Milán
Illusztráció: Bárdos László
Aki keményen dolgozik, a csúcson marad. Közéletesedik a szórakoztatóipar, de kérdés, profitálnak-e ebből a márkák is. Különszedtük az egyik legnépszerűbb popduót, látványos lett a különbség. Tévé, TikTok, színpad vagy mind a három. megkerülhetetlenek, profin csinálják, márka lett a nevükből, és a piac is komolyan veszi őket. Itt az új celeblista.
Módszertan
1. Gyűjtésünket a Favikon nevű közösségi médiás adatbázis mutatóinak segítségével, az elmúlt és a következő egy évben várható fontosabb műsorok, szereplések, fellépések, valamint a magazinos címlapmegjelenések és egyéb sajtótalálatok alapján először hatvan főre szűkítettük.
2. Módszertanunk visszatérő eleme az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. reprezentatív kutatása a 18–59 éves magyar lakosság körében. A celebek ismertségét, kedveltségét, hitelességét, hagyományos (magazinos, tévés) és közösségi médiás követését mérték, valamint rákérdeztek arra is, hogy a válaszadók megfontolnák-e az adott celeb által ajánlott termékek, szolgáltatások megvásárlását.
3. A SentiOne online médiafigyelő platform is segítette az értékelést. A SentiOne az interneten (híroldalakon, fórumokon, blogokon, közösségimédia-felületeken, értékelőszájtokon) nyilvánosan közzétett, egy-egy celebről szóló összes magyar tartalom mennyiségét és érzelmi töltetét is figyelembe vette. Brand Health Index mutatójuk a vizsgált szereplőkről szóló tartalmak pozitív-negatív töltetének arányát – énmárkájuk egészségét, kedveltségét – számolta ki. Egyedi algoritmusukkal az egy-egy celebről szóló összes említés elérését, valamint facebookos-instagramos követőtáboruk interakcióinak arányát is vizsgálták.
4. Kutatásunkhoz az Imedia sajtófigyelő segítségével összegyűjtöttük a nyomtatott sajtós, rádiós és tévés megjelenéseket, valamint pontoztuk a címlapszerepléseket a hazai médiapiac legkelendőbb magazinjaiban.
5. Az influenszerlistánkhoz (Forbes Social, 2025/5) hasonlóan a HypeAuditor adatbázis segítségével mértük közönségük minőségét, valódiságát, növekedési trendjeit, és pontoztuk a követőtábor aktivitásának mutatóit (lájkok átlagos száma és tartalmak közötti eloszlása; hozzászólások átlagos száma, valódisága; a posztok potenciális elérése és megtekintése). Vizsgáltuk, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak a személyes posztokkal szemben, továbbá a SentiOne mérte a fizetett tartalmak arányát is. A túl ritka vagy túl gyakori reklámtevékenység csökkentette az adott celeb üzleti sikerességét vagy hitelességét.
6. A médiapiac képviselőiből, a hazai topmárkák marketing- és kommunikációs igazgatóiból, menedzsereiből, és a reklámügynökségek vezetőiből álló huszonnyolc fős zsűri is pontozta a sztárok láthatóságát, pénzteremtő képességét és tartalmi profizmusát. A szakmai zsűri pontozásánál szűrtük a korábbi vagy jelenleg is aktív szerződéses viszonyból adódó torzító hatásokat.
7. A celebek részeredményeit hat szempont (ismertség, láthatóság, kedveltség, hitelesség, pénzteremtő képesség és online jelenlét) szerint egytől tízig terjedő skálán osztályoztuk. Ezek súlyozott átlaga az énmárkájuk értékét mutató Forbes-celebindex, ennek alapján áll össze a harmincfős rangsor.
A szakmai zsűri
Vállalatok
Bazsali-Németh Flóra
PR-szakmaivezető, Magyar Telekom
Buda Andrea marketing-
és PR-igazgató, Cinema City
Horváth Bence
kommunikációs és PR-vezető, Renault, Dacia és Alpine
Maczelka Márk
kommunikációs vezető,
SPAR Magyarország
Nagy Kátya
PR-menedzser, Live Nation Magyarország
Palkó Krisztina marketingmenedzser, Triumph International
Varga Anita Ágnes marketingvezető, Rossmann Magyarország
Vida Annamária szenior marketingmenedzser, Coca-Cola Magyarország
Reklámügynökségek
Bozsik Dóra influenszermarketing-igazgató, PFR Group
Forgács Mariann alapító-tulajdonos, BeSocial
Hadacs Bálint közösségimédia- és tartalmi igazgató, Mito
Hajagos Rita tulajdonos (és csapata), Red Lemon Media
Horváth Ádám alapító-tulajdonos, NuHeadz Talent Management
Mészáros Edit ügyvezető partner
(és csapata), Ohana Group
Nemekh Barbara régiós PR-ügyfélkapcsolati vezető, ACG
Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség elnöke
R. Nagy András ügyvezető partner
(és csapata), Próbakő Kommunikáció
Steiner Bianka PR-specialista, Socially
Média
Gabnay Máté producer,
Kráss Kontent
Hamar Donát társalapító-műsorvezető, Hoppá! Show
Horváth Ágnes
főszerkesztő, Kreatív
Kolosi Péter
vezérigazgató-helyettes,
RTL Magyarország
Kende-Hofherr Krisztina alapító-tulajdonos, TMC Csoport
Lipták Tímea, a Women and Lifestyle üzletág vezetője, a női digitális-
és magazinüzletág igazgatója, Central Médiacsoport
Rubin Kristóf tulajdonos-producer, Free Monkeys Production
Takács Gabriella főszerkesztő,
Story és Best
Várhelyi Zoltán, a Sztárvilág rovat vezetője, Blikk
Vaszkó Iván főmunkatárs,
a lista szerkesztője,
Forbes Magyarország
Celeb vagy influenszer?
Utóbbi időkben a celebek is rákapcsoltak online jelenlétük szponzortartalmakkal való kiaknázására. A korábbi teljesítményből, ismertségből, hírnévből építkező celebeket elkülönítjük a pusztán digitális tartalomgyártásból híressé váló influenszerektől, őket a hozzájuk igazított módszertannal rangsoroljuk A legértékesebb magyar influenszerek listáján.
8,40 A kemény munka kifizetődik. Nincs év, hogy Majoros Péternek ne lett volna nagy dobása. RTL-es szerződés 2023-ban, az X-Faktor mentorszéke 2024-ben, a magyar nyelvű YouTube legnézettebb klipje – a Csurran, cseppen – 2025-ben. Kétszer is megtöltötte év elején a Budapest Arénát, a Puskást is megléphetné lassan. A média számára szinte minden szava arany, már rég nem csak a bulvársajtó csinál belőle szenzációt.
Felmerül, van-e olyan téma, amiben szókimondóságával most már tényleg megégetheti a kezét, de huszonkét évvel a Való Világ után is nyilvánvaló, hogy Majka énmárkája halhatatlan. Kormánykritikus attitűdjéből sosem csinált titkot, de még mindig ezen a területen fogalmaz a legóvatosabban, legködösebben – pedig Bindzsisztán ötletgazdájáról beszélünk. Talán ez is az időtállóságának titka.
A szakmai zsűri szerint a piac legláthatóbb szereplője, az NRC kutatása pedig a legismertebb magyar celebnek hozta ki – Sebestyén Balázzsal holtversenyben. Ami a platformokat illeti, a hagyományos médiumokon ő a legkövetettebb arc: az őt ismerő, 18–59 közötti magyarok közül minden negyedik nyomon követi az életét újságban vagy tévében.
8,02 Mi történik a tavalyi listaelsővel, ha pár hónapra visszavonul, és hagyja erodálódni a márkáját? Ami Baukó Attilát illeti, egyetlen helyet esik csupán. Tegyük hozzá, csúcsmagasan volt, tavaly huszonkét helyet ugorva lett első. Kíváncsian vártuk, hogyan lehet továbblépni egy olyan évből, mint a három telt házas Puskást hozó 2024 volt. A semmiből, egy Deák téri tűzfalon hirdetett visszatérést az MVM Dome-ba, októberben háromszor is megtölti azt, ötven–hatvanezer jegyet adhattak el összesen.
A menedzsment, a Supermanagement tehetséggondozási filozófiája évek óta ugyanaz: az előadó nem bérelhető reklámfelület, és mindenkit hagynak önálló véleményt formálni. Mozifilmen (Mi vagyunk Azahriah) nem annyira működött az énmárkája, 56 ezer néző nem rossz, de messze marad például a Hogyan tudnék élni nélküled? legalább 850 ezer nézőjétől. A szakmai zsűri szerint neki a legerősebb a pénzteremtő képessége, és ő a lista legprofibbja is. Piaci márkaként talán ebből nehezebb profitálni egy annyira szabadelvű előadónál, mint ő. (Címlapsztori: Forbes, 2024/6.)
7,79 Balázsék és Bochkorék reggeli műsora ugyanabban az épületben készül, a Retro Rádió eggyel a Rádió 1 alatt van. Hogy klasszikus értelemben vett kereskedelmi rádiózás létezik-e a politikailag megtépázott hazai médiapiacon, arról Balázsék 2023. augusztusi címlapsztorijában elmélkedtünk hosszabban.
A csapat autonómiáját – kiváltképp Balázsét – a Mészáros-közeli rádió falain belül nem érdemes firtatni. Az RTL jól bevált arcának kiszólásait előszeretettel idézik a szalagcímek (nem csak politikai témákban), és van, hogy a műsorban elhangzó mondatok a Médiatanácsnak annyira már nem tetszenek. Az elmúlt hónapokban nyolc–kilencmilliós bírságok is repkedtek a Rádió 1 felé, a reggeli rádiózás már csak ilyen.
Balázs másik műfajban, a DJ-zésben is kamatoztatja provokatív, de kikezdhetetlen profizmusát. Hónapokkal előre megtelt mindkét (!) augusztusi bulija a Budapest Parkban, és a siófoki Plázst is tele fogja pakolni. DJ Oti néven fut, mert második keresztneve Ottó. A Facebookon állt ki a Pride mellett, mondván, „a sokszínűség nem veszély, hanem erő”.
7,32 Már a Nagy Ő-be tett kitérője előtt kiépítette közösségi médiás birodalmát. A Crystal Nails és a Luxoya alapítója vállalja, hogyan él egy magyar selfmade milliárdos a jó élettől a jótékonykodásig, és ez sokakat érdekel. Online jelenléte a legerősebb a listások közül, a TikTokon ő a legnagyobb Magyarországon 1,4 millió követővel, az NRC szerint pedig a vele történtekre kíváncsiak a leginkább a magyarok a közösségi médiában, minden tizedik őt ismerő megfontolná az általa ajánlott terméket, ebben a kutatás második legerősebb alanya.
Persze, megosztó figuráról beszélünk, a szakmai zsűri nem is osztja a fogyasztók véleményét, pénztermelő képességét a középmezőnybe, tartalmi igényességét pedig nagyon lentre pontozta. Azt Jákob Zolitól azért mégsem lehet elvitatni, hogy platformjai bivalyerősek, mint egy tűzpiros Ferrari, és nem is biztos, hogy rászorul egy új tévéműsorra. Lehet, hogy még hülyén is állna neki, ha nem ő lesz benne a főhős. Tavalyi debütálásához képest tíz hellyel magasabban végzett.
7,25 A háttérben többen javasolták, hogy szedjük ketté a ValMart a celeblistán – két év együtt szereplés és a tavalyi negyedik hely után. A színpadon vagy a Burger King és a Coca-Cola reklámjában lehet, hogy szétválaszthatatlanok, de ősz óta Marics Peti és Valkusz Milán már egyenként is jól láthatók. Előbbi idén is felbukkan a Megasztár zsűrijében – az egyetlen visszatérő –, és ott virít a rendszerváltás utáni mozizás legnézettebb magyar filmjének, a Hogyan tudnék élni nélküled?-nek a plakátján is.
Módszertanunk szerint durván különválik a két előadó márkaértéke. Marics követőtábora sokkal nagyobb Valkuszénál, és a SentiOne által mért online márkaegészsége is erősebb szólóban. Sőt, a zsűri Marics láthatóságát, pénztermelési potenciálját és profizmusát egyaránt erősebbnek értékeli a társáénál. Hitelesség kategóriában még élen is végzett a csibész, de jólelkű előadó, jórészt a HypeAuditor közönségminőségi mutatójának hála. Persze, arénát valószínűleg csak együtt töltenek meg a jövőben is, ahogy azt tavaly januárban is tették.
7,06 A TV2 tavaly visszatérő Megasztárjában ő állt a zsűrit promózó csoportkép közepén – tizennyolc évvel azután, hogy megnyerte a harmadik szériát. Újrázni most nem fog, a sajtóhírek szerint ő mondott nemet a műsorra, mert változtattak a zsűrin. Az adatok az ő alkupozícióját támasztják alá: az NRC kutatása szerint még mindig az egyik legismertebb, legkedveltebb figurája a celebiparnak.
A HypeAuditor algoritmusa a kamuprofilok arányát nála becsüli az egyik legalacsonyabbra, 84 százalék az eredeti Insta-követők aránya. Tudatosan tesz érte, hogy ne inflálódjanak el a szavai. Tavaly mondta nekünk: „A színpadon odaadom a testem, lelkem. (…) Viszont amikor lejövök a színpadról, az egész életem nem tud egy kirakat lenni.” (Címlapsztori: Forbes, 2024/12.) Jövő februárban újra nagykoncertje lesz a Budapest Arénában.
7,03 A TV2 nagy munkabírású arcának az idei a legrosszabb szereplése – írjuk ezt úgy, hogy amúgy ez már a tizenkettedik lista. Ősszel újra ő a Megasztár egyik műsorvezetője, de a képernyőn túli cégbirodalmát, a Nora Beauty sminktermékeket, a My Kind kozmetikumokat vagy a balatonakarattyai Nekem a Balaton kisboltot is tovább ápolgatja férjével, Nánási Pállal, ahogyan a közös énmárkát, a Nánásiékat is.
Ördög Nóra pénzteremtő képessége top hármas, ismertsége toronymagas, bár jegyezzük meg, hogy például Majkához képest kevesebb követővel tudja már gyarapítani az Instáját. Lehet, hogy nagy dobás nélkül nehéz a magyar piacon új buborékokba jutni, még csúcskategóriás celeb létére is.
6,97 Megmondta, de ti nem hittétek – utalhatnánk legismertebb slágerére. Telegdy Dániel két évvel a listadebüt után a felső tízbe katapultálta magát, kedveltsége és online jelenléte pont annyira magasan, ahogy azt egy influenszerfókuszú menedzsment rapperétől elvárhatjuk (a PFR csoport zenei lábához, az Astro Musichoz tartozik, mint több listásunk).
A 2024-es hazai slágerlistán hatodik volt Young Flyjal közös dala, a No Woman No Cry, most márciusban bevette a Sportarénát, és közben a Ballantine’snak is nagykövete lett, a Móricz Zsigmond téren viszkis óriásplakátot kapott. A SentiOne makkegészségesnek méri énmárkáját, egyedül a nyomtatott sajtó figyelmét nem kelti fel úgy, mint mondjuk Azahriah.
6,786 Minden idők magyar divatsztárjának profizmusát, pénztermelő képességét szakmai zsűrink sosem kérdőjelezte meg. Közben szürreális, hogy egy globális szinten jegyzett modell hazai ismertsége az NRC szerint teljesen átlagos (74 százalékos), és hogy az általa ajánlott termékek megvásárlását – például ha Intimissimi fehérneműben szerepel épülethálókon – itthon csak öt százalék fontolná meg. Ilyen és ehhez hasonló tényezőket kell figyelembe venni, ha valakinek a magyar piaci márkaértékét vizsgáljuk. Az elmúlt két évben többet foglalkozott vele a bulvár akkori friss házassága miatt, ergo több cikk is jelent meg róla, így csúszott most a tavalyihoz képest három helyet.
6,785 Visszatért a TV2-re a Sztárban Sztár All Starsszal és A nagy duett-tel. A celebes kornyikálásokról inkább a kínos, mint nagy éneklések miatt cikkeztek, vagy amikor az egyik zsűritag, Hajós András – bevallása szerint túlzásba vitt – NER-ellenes beszólásokkal szórakoztatta a nagyérdeműt. Ami Liptait illeti, a házastársi kontentgyártás nála is pörög, férjével, Pataki Ádámmal havi egyszer a Sláger FM-en is hallhatók az ÉdesKettesben. Ismertségét előző generációs sztárként a nyomtatott bulvárral is jól a felszínen tudja tartani, de a szakmai zsűri inkább a középmezőnybe sorolja minden kategóriában. Pedig az ő képernyőkészsége a példa, hogy milyen nehéz utánpótlást találni a lineáris médiában.
6,74 Nagy a tumultus a középmezőnyben, de Tilla így is képes volt múlt év után egy helyet javítani. A hozzá hasonló, régi motoros szereplőknél jól megfigyelhető, hogyha társadalmi ügyekben is megnyilvánulsz (a budapesti Pride-ról például), azzal nemcsak a követőid, de új rétegek figyelmét is felkeltheted. Ebből fakadhat a műsorvezető-rendező stabil láthatósága, amit a SentiOne által becsült online elérési mutató is alátámaszt, és a szakmai zsűri is úgy véli, hogy látható, profi szakembere a piacnak. Ettől függetlenül a TV2 idén nem kérte fel a Megasztár vezetésére, inkább Szépréthy Rolanddal újítanak (ex-Mobilfox).
6,68 Ha a ValMar különszedését nem számítjuk, a mosolygós színész és reggeliműsor-házigazda a 25-ös lista legjobb újonca. Nem új a piacon, de sokat emelhetett az ázsióján, hogy a rendszerváltás utáni magyar mozi két legnézettebb filmjének (Futni mentem, Hogyan tudnék élni nélküled?) is egyik főszereplője. A minőségmutatókban ő a legerősebb a listán, igaz, kisebb is a közösségi médiás tábora, mint a csúcstartóké. Cserébe a szakmai zsűri átlagosan 10-ből 8-ra értékelte piaci láthatóságát. Az övéhez hasonló felfutásoknál mindig a folytatás számít, vagyis hogy képes-e magabiztosan feljebb lépni egy ilyen erős évből.
6,63 Határozottan jót tett a nívójának az X-Faktor mentorszéke, ahol ha nem is teljes erőbedobással, de megmutathatta zenei tehetséggondozó készségeit. Az online kedveltségi mérőszámok húzták fel eddigi legjobb listás helyére, pedig az Imedia sajtófigyelő alapján látható megjelenéseket tekintve halk éve volt. Még jót is tehet, ha kis időre kijjebb kerülsz a bulvár látóteréből – idén az ütötte meg az ingerküszöböt, hogy Andi az X-Faktor forgatásán hajgöndörítővel égette meg a fejét. Értelmezhető alkotói pályával már rég nem bír, cserébe népszerű gasztrovlogot indított a YouTube-on Max rendelünk címmel.
6,58 Kovácsolható-e márkaérték közéleti, rendszerkritikus tartalmakból? Először mértük meg a Magyarország Kedvenc Műsora-paródiák minden platformon elénk ugró, öltönyben szónokló figuráját – a népszerű színészt, aki új társulatban, a Loupe-ban csinál piaci alapú színházat többedmagával, köztük még egy listással (pár helyezéssel később jön) és egy friss Forbes Life-címlapossal is, Lovas Rozival. Az NRC kutatása szerint Lengyel Tamás a lista leghitelesebb és legkedveltebb neve, és a szakmai zsűri sem kérdőjelezi meg szakmai igényességét, de pénzteremtő képességét már annál inkább. A sikeres rendező, Herendi Gábor (címlapsztori: Forbes, 2025/3) következő filmjében, a Szenvedélyes nőkben is látható lesz ősszel a mozikban.
6,57 „Nem volt jó érzés, hogy beadnak adásba vagy promóba, és előtted-utánad egy jó propaganda megy” – mondta nemrég Cyla a Partizánban a TV2-es időkről. Az adásban Majka hitelességét is megkérdőjelezte, hogy a csatornánál töltött évek után „hol jött el a pillanat, amikor megvilágosodott”. Persze, Cyla márkaértékét mindig ez adta: ami a szívén, az a száján. Zsűrink erősnek ítéli a láthatóságát, a SentiOne szerint pedig nála a második legpozitívabb arányú az online felhasználói vélemények minősége. Érdekes, hogy az NRC kutatása szerint a 18–59-es lakosság körében átlag alatti az ismertsége, 57 százalékos.
6,543 Meglepő leigazolásokat hozott a feltámadó Csillag születik új zsűrije, például Molnár Áronét, szintén a Loupe köreiből. Arca mostanában a TikTokon ugorhat eléd, ahol az Orbán család szinte minden tagjának üzent már, a média is előszeretettel generál belőle hírt. Az NRC kutatása szerint a közösségi médiában egyedül Jákob Zolit és Majkát követik nála jobban az adott személyt ismerők körében. A színész láthatóságát a zsűri is elismeri, de hogy pénzt is hozhat-e vele márkáknak, abban már kételkednek. Pedig az NRC szerint az egyik leghitelesebb magyar celeb, az őt ismerők 53 százaléka tartja annak, tíz százalék még azt is megfontolná, hogy megvennének egy általa bemutatott terméket. Hallod ezt, Áron?
6,541 Az ő mércéjével eseménytelennek mondható éve volt, tíz helyet vissza is esett az RTL jól bejáratott műsorvezetője. 2023-ban még sokat dobott a sajtóemlítéseken a Sztárbox-balhéja Rácz Jenővel, a sportot viszont azóta is komolyan veszi, tavaly százezer dollárt nyert a Hell Boxing Kingsben, és idén is ringbe szeretne szállni. A piac még ma is határozottan kitart Istenes mellett, a zsűri egyetlen kategóriában sem pontozta 8-as átlag alá. Újabb érdemi láthatóságot, pontosabban főműsoridős sávot a Csillag születik fog neki adni, házigazda lesz a visszatérő tehetségkutatóban.
6,43 A sztárséf láthatóságát és újonnan szerzett követőit idén főleg a volt feleségével, Tóth Gabival (róla külön is beszélünk) vívott csatározás adhatta. Ezt természetesen a nyomtatott és internetes bulvársajtó fújta fel még jobban, az általunk vizsgált címlapokon idén kettejükkel foglalkoztak a legtöbbször. Insta-profiljának minőségét 91 százalékra méri a HypeAuditor, a szakmai zsűrink viszont jóval visszafogottabban gondolkodik a tartalmi profizmusáról.
6,33 Milo és zenésztársának külön futó márkáiról Maricsnál már írtunk. Az X-Faktort tavaly megnyerte a közönségkedvenc Fehér Krisztián mentorálásával, elmondása szerint vissza is jött a dalszerzésszeretete. Ezt amúgy hitelességi részpontja tükrözi is, stabilnak mondható online mutatóinak pedig biztosan jót tesz, hogy az Astro Music gondozza. Kérdés, hogy egyedül is képes lesz-e értéket mutatni a reklámpiacnak, vagy továbbra is valmaros színekben tud komolyabb szponzorációkat megkaparintani. Bárhogy is legyen, az NRC kutatása szerint miatta többen vennének terméket, mint Marics miatt.
6,324 Tavaly a lista nagy visszatérője volt, most tizenegy helyet esett. Hatvanadik szülinapját dupla bulival ünnepelte a Papp Lászlóban, a Geszti Sixtyvel. Már 61 évesen, júliusban még egyszer színpadra viszi a show-t egy telt házas Budapest Parkkal. Közben visszatér az RTL-re, de nem az X-Faktorban értékel, hanem a Csillag születikben. Tízből kilencen tudják, ki ő, és az NRC által megkérdezettek fele hiteles figurának tartja – mindkét kutatási szempontban top tízes a listán. (Címlapsztori Udvaros Dorottyával: ZöldForbes, 2024.)
6,322 A nagy duett zsűrijében ülve kapta meg a magáét a vasárnapi adások után, volt, hogy már élőben, a stúdióban lévőktől is. Mindenesetre feljebb csavart a lista egyik legismertebb szereplőjének láthatóságán, hiszen a rossz PR is PR. Az Imedia szerint online sajtóemlítésekben csak Majka és Curtis volt nála erősebb (pont ők, micsoda véletlen!), de a nyomtatott bulvár sem engedi el, Krausz és Tóth Gabi után a harmadik leggyakoribb címlapos.
6,32 Ahogy Gesztit, úgy Márta Alexet is visszacsábította az RTL. Miután zsinórban megnyert négy szériát, nem kért többet az X-Faktorból, most őt is a Csillag születik zsűrijében láthatjuk. Az Imedián végzett sajtófigyelésünk szerint a bulvár a többi listásnál jobban kerüli, ellenben a rangsor egyik legegészségesebb felosztású közösségi médiás szereplője, három–ötszázezres táborral bír minden nagyobb felületen, ahol gyakran ki is mondja, mi böki a csőrét, nem csak szponzorált tartalmakra használja a luxusautóbérléstől a fogszabályozásig. A Parkot idén is megtöltötte.
6,27 Sokat változott a celebpiac, egyre inkább a sztárelőadók és a nép lelkét simogató színészek happolják el a lájkokat. Ezzel Borbás Marcsinak is szembe kellett néznie, hiába volt évekig a lista legkedveltebb celebje, tavaly összesítettben még a tizenharmadik volt. Az NRC szerint még mindig az ő ajánlásával lennének leginkább nyitottak az emberek vásárlásra, a megkérdezettek 15 százaléka követné ajánlását. Lengyel Tamás után továbbra is ő a második legkedveltebb és leghitelesebb celeb.
6,26 Tavaly nem fért fel a listára, előtte a huszonegyedik lett. Itt van a szemünk előtt, követjük, mit mond és mit gondol, de érdemi munka a múlt évben nem igazán volt a márkaértéke mögött. A SentiOne által figyelt online említésekben, valamint az Imedián végzett online sajtófigyelésben is a legnagyobb számokkal bír, de a zsűri már a legalacsonyabbra értékelte a pénztermelő képességét és a profizmusát is. Hamarosan rájuk cáfolhat: zsűri lesz az új Megasztár-évadban.
6,22 Huszonöt éves és huszonötödik lett. Gödöllei Emánuelt még az X-Faktor fedezte fel, a műsor után talán a legmagasabbra is jutott a résztvevők közül. Télen telt háza volt az MVM Dome-ban, most nyáron a Simon’s Burgerben árulják a nevével fémjelzett tejshake-et. A közönség zabálja, mármint Manuelt a közösségi médiában, de a szakmai zsűri ennél szerényebb perspektívát lát a márkájában.
6,09 Nem először ül tehetségkutatóba, az X-Faktort váltó The Voice évében listás is lett (akkor bővített mezőnnyel ünnepeltük a jubileumi tizedik listát). Majka volt zenésztársa nemsokára a Megasztár zsűrijében bizonyíthat. A bulvárszájtok sokat pörögnek rajta, a nyomtatott lapoknál még mindig sokat használt címlaphős. A SentiOne a régi drogos balhéi ellenére is pozitívnak találja a róla szóló tartalmak hangulatát, de zsűrink nincs beájulva a profizmusától.
6,08 Pályája csúcsán a celeblistán is befoglalta magának az első helyet, és még ma is érdeklődésre számot tartó életet él, legyen szó döcögő vállalkozásairól vagy arról, ha felszólal a magyar úszósportot érintő ügyekben, legutóbb például a Széchy Tamás körüli botrányban. Mint celebet már a szakmai zsűri sem tartja annyira látható alaknak, de biztos, hogy a neve sosem fog kikopni.
6,04 Brasch Bencével párban megnyerte A nagy duettet a TV2 – és általában a magyar celebvilág – jól ismert arca. Magas zsűripontjai lettek pénztermelés és láthatóság kategóriákban, a nyomtatott címlapok is sokat foglalkoznak vele, és az NRC kutatása szerint az online térben is kiegyensúlyozottan követik. A közösségi médiás mutatók rántották most le a tavalyi tizenötödik helyről.
6,01 Volt Crystal-tag, Facebook-mémhuszár (a listások közül egyedül neki van ott hét számjegyű követőtábora), és diétamessiás is. Ami utóbbit illeti, az NRC szerint a nagyérdemű nem annyira nyitott már a nála látott termékekre, és a sztársajtó is egyre ritkábban cikkezik róla. Mindegy is, A nagy duett zsűrijében újra hétvégi főműsoridőt kapott, és nemrég az általa vezetett Szerencsekerékből is új etap rajtolt. Egy év alatt tizenegy helyet esett.
5,66 A régi Megasztár felfedezettje az X-Faktorból búcsúzva is több RTL-es műsorban dolgozott, vezette az Álarcos énekest, a LEGO Masterst, most pedig a Csillag születiket fogja Istenes Bence oldalán. A The Biebers frontemberét kerüli a bulvár, viszont a szakmai zsűri pontjai alapján megbízható tévésnek mondható.
McDonald’s, Magyar Telekom, Red Bull – csúcsmárkákkal dolgozik, a hirdetői piac profitál énmárkájából. Lemértük, lekutattuk, lezsűriztettük, módszertanunk szerint a második helyen végezne a Liverpool magyar labdarúgója. Végül úgy döntöttünk, meghagyjuk őt a sportlistának (tavaly az élén végzett), és nem tesszük rá a celeblistára. Területe, profilja miatt Szoboszlai nehezen vethető össze a hagyományos szórakoztatóipari szereplőkkel, tehetségekkel, hírességekkel, ahogyan a Dominikéhoz hasonló, globális méretű sikersztorik is nehezen rangsorolhatók egy olyan kis piacon, mint a magyar. Hiba lett volna nem megfontolni a szereplését, és semmit sem vesztettünk vele, hogy megpróbáltuk – még ha arra is jutottunk, hogy Joker-lapra tesszük.