Tippeld meg, hogy melyik párt költötte a legtöbbet! Az arányok meglepőek lesznek.
Mi történt? 2025-ben a hazai pártok már több mint 2 milliárd forintot költöttek politikai hirdetésekre a Facebookon és az Instagramon, a kormánypártok részesedése 84% – írja a Telex.
Nem minden az, aminek látszik. Ebből 2 milliárdból a kormányhoz kötődő proxyszervezetek 543 millió, a Fidesz pártszervezetei és politikusai 538 millió, a kormányzati média 499 millió, a kormányzati szervek pedig 157 millió forintot költöttek. Az ellenzéki pártok és más szereplők a maradék 16%-on osztoznak, a DK 46,7 millióval a második helyen, míg a Tisza Párt 44,5 milliót, a Jobbik 31,7 milliót, a Mi Hazánk 24,2 milliót költött.
Nagy ugrás. Az év elején a NER-hez köthető szereplők heti átlagban 20 millió forintot költöttek, márciustól viszont 50 millió körüli összegre emelkedett a heti aktivitás, amely a nyári hónapokban is folytatódott. Októbertől viszont az EU-ban az Alphabet és a Meta platformjain a politikai és közéleti hirdetések kiszolgálása megszűnik, ami várhatóan befolyásolni fogja a kampányok költését.