Negyven milliárddal támogatja a kormányt a menteni kívánt céget, miközben évek óta vették ki az osztalékot a tulajdonosok.
Mi történt? Ahogy azt mi is megírtuk, menti a vasúti személykocsikat gyártó cégeket a felszámolástól a kormány. A Magyar Vagon cégcsoport két fontos cégét menti ki a kormány a felszámolás alól úgy, hogy stratégiai vállalattá minősítik a cégeket és az állami reorganizációs szervezet próbálhatja megmenteni őket.
A két cég
- az egyiptomi exportra szánt 1350 vasúti kocsit szállító Ganz Mavag International
- és az ezek gyártása mellett a MÁV személykocsijait is javító dunakeszi járműjavító.
Mennyit tolnak bele? A G7 információi szerint a dunaújvárosi cég egyenesbe állításához közel 40 milliárd forintra lesz szükség, hogy az adósságokat rendezzék. Mindezt úgy, hogy a cégcsoportból a tulajdonosok 2022 óta 10 milliárd forint osztalékot vettek fel.
A korábban Ganz-Mavag, újabban Magyar Vagon néven ismert cégcsoport jelentős állami támogatással sem volt képes eredményesen működni, a NER-közeli vállalattól hiába várták a hazai vasúti járműgyártás reneszánszát. Összesítve a két cég 2022 óta 36 milliárd forintos veszteséget termelt, a bevétel 28 százalékát.