A korábbi 170 millió után most csak mintegy 140 millió forintjába kerültek a késések az állami vasúttársaságnak.
Mi történt? Megtört az „augusztusi átok”, a nyár utolsó hónapjában 7 százalékkal voltak pontosabbak a vonatok, mint egy évvel korábban – írta Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója a Facebookon.
Augusztusban a késések zöme 6-15 perc között alakult, míg az 50 százalékos jegyár-visszatérítéssel kompenzált, 20 percnél nagyobb késés a vonatok kevesebb, mint 4 százalékánál fordult elő. A nyár utolsó hónapjában a késési biztosítás keretében 137,2 millió forintot fizettek vissza az utasoknak – derül ki a MÁV-vezér közleményéből.
Hegyi Zsolt szerint tavaly augusztushoz képest a Balatonnál is javult a menetrendszerűség: az észak-balatoni vonalon közel 9 százalékkal, a dél-balatonin mintegy 7 százalékkal. Ugyancsak jobban teljesítettek a miskolci, a hidasnémeti, a békéscsabai és a szegedi vonalak, előbbiek a folyamatosan beálló nagyteljesítményű villanymozdonyok, utóbbiak a nyáron ideiglenesen bevezetett motorvonati üzem miatt is.
Sok teendő maradt viszont a 100-as Budapest – Debrecen – Záhony vasútvonalon, amely az augusztusi statisztika egyik sereghajtója lett – közölte. A vonalon hamarosan további karbantartási, felújítási munkálatokat terveznek a menetrendszerűség javítása érdekében.
Kontextus. A késési biztosítás bevezetése, vagyis június 1. és július 23. között a húsz percet meghaladó késés miatt kifizetett 50 százalékos jegyár-visszatérítések összköltsége mintegy 170 millió forint volt.