Hiába érkezik egyre több szerelvény, túl szélesek az új CAF villamosok, és több tervezett vonalon nem férnek el.
Mi történt? Hiába érkezik egyre több szerelvény, túl szélesek az új CAF villamosok, és több tervezett vonalon nem férnek el – tudósított a Fővárosi Önkormányzat klímavédelmi, közlekedési és városfejlesztési bizottságának üléséről a Telex.
Miért érdekes ez? Folyamatosan érkeznek az új CAF villamosok Budapestre, amelyekből uniós támogatás segítségével összesen 51 darabot rendelt a Főváros, noha pár hónapja úgy tűnt, megakadhat a projekt a kormány trükközése miatt. Május végén azonban a kormány beadta a derekát, aláírta a szükséges szerződéseket, elhárult ez az akadály. A BKK a Telex cikkére reagálva a Forbes.hu-nak is eljuttatott kiegészítésében hangsúlyozta: a kormánnyal való tárgyalások során a BKK és a főváros világossá tette, hogy akkor teljes a csomag, akkor hasznosulnak megfelelően, és tudják szolgálni a budapestieket a villamosok, ha a hozzá kapcsolódó hálózati és kocsiszíni infrastruktúrák is elkészülnek, biztosított ezek forrása is.
Akkor mi most a probléma? Az új vonalaknál át kell építeni a vágányhálózatot, megerősíteni az áramellátást, megemelni a peronokat. A 2-es vonalon például a viaduktnál és az alagútnál is kellene végezni pár fejlesztést.
Mindezekhez 32,5 milliárd forintos fejlesztés kellene, de szinte semmi esély nincs rá a főváros jelenlegi, kivéreztetett helyzetében.
És ebben nincs benne a Szabadság híd esetleges átalakítása, mert a próbafutáson kiderült, hogy leér a CAF orra a felhajtónál, de a súlya miatt egyébként is csak korlátozásokkal engedték volna fel rá – emlékeztetett a Telex.
Mi várható? A legvalószínűbb fogatókönyv szerint két kocsiszínt, az angyalföldit és a ferencvárosit alakítják át, összesen 340 millió forint értékben, így legalább a tárolásuk meg lesz oldva az új villamosoknak.