Az állami megbízásokkal a 30. leggazdagabb magyarrá vált Balásy Gyula cégei július és szeptember között csaknem 20 milliárd forint értékben kaptak megrendeléseket, ezek több mint felét a Rogán Antal alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivataltól.
Mi történt? Közzétette a Nemzeti Kommunikációs Hivatal, hogy az idei harmadik negyedévben mennyiért rendeltek meg kommunikációs kampányokat a különböző minisztériumok, állami cégek és egyéb szervezetek – írja a G7.hu.
Július és szeptember között összesen 39 megbízás érkezett Balásy Gyula cégeihez 19,45 milliárd forint értékben. A legnagyobb megrendelő Rogán Antal minisztériuma volt, amely az utcákat elárasztó brüsszeli bábozós plakátokra több mint 11 milliárd forintot költött. Az utóbbi néhány negyedévben 10 milliárd felett költött hasonló plakátokra a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
A kormány mellett az MVM 1,3 milliárd, a MÁV 948 millió, a Szuverenitásvédelmi Hivatal 865 millió és a Magyar Posta 662 millió forintot költött hirdetésekre.
Kontextus. Ahogy arról többször is beszámoltunk, ezeket a hirdetések mind Balásy Gyula cégein, a New Land Media Kft.-n és a LOUNGE DESIGN Kft.-n keresztül futnak, amelyek nemrég egy újabb 75 milliárd forintos keretszerződést nyertek el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal pályázatán. Ezeket a nyílt tendereket úgy írják ki, hogy azokat szinte csak az elmúlt évek állandó nyertese legyen képes teljesíteni. Balásy Gyula ennek köszönhetően vált a 30. leggazdagabb magyar magyarrá 103,3 milliárd forintos becsült vagyonnal.