„A séfek kijöttek a konyhából” – mondta Sárközi Ákos a Forbes egyik rendezvényén arra utalva, hogy egyre több gasztronómiai szereplő lép ki a nyilvánosság elé, és médiaszereplőként, influenszerként is építi saját márkáját. Arra voltunk kíváncsiak, milyen gazdasági háttér, mekkora cégek és bevételek állnak ezek mögött a nevek mögött. Listánk szubjektív válogatás: olyan ismert gasztroszereplőket kerestünk, akik a közelmúltban aktívan szerepeltek a médiában, és működő cég is kapcsolható hozzájuk.
Az Opten elemzői csapatának vendégcikke.
Hogyan készült a lista?
Az összes olyan cég éves nettó árbevételét összesítettük, amely közvetlenül köthető az adott személyhez (tulajdonosként vagy cégjegyzésre jogosultként).
Nem szűrtük iparág szerint, vagyis a lista az adott személyhez köthető összes tevékenységet tükrözi, nem csak az éttermi vendéglátást.
A legfrissebb elérhető adatokkal dolgoztunk, de ha egy cég 2024-es beszámolója még nem volt elérhető a cikk készítésekor, akkor a 2023-as adatokat vettük figyelembe.
A célunk nem a vagyonbecslés volt, hiszen sok esetben csak kisebbségi tulajdonról van szó, hanem annak feltérképezése, hogy mekkora gazdasági aktivitás épül egy-egy gasztromárka vagy arc köré, milyen méretű cégek kapcsolódnak hozzájuk, és hol találkozunk valódi nyereséggel.
10. Fördős Zé – Gumikacsa családi biznisz
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 325 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 0 millió Ft
Fördős Zé esetében nem klasszikus éttermi cégekről beszélhetünk. A Street Kitchen márka köré szerveződő gazdasági háttér a Fördős család irányítása alatt működik. Zé korábban így nyilatkozott: „Már óvodáskoromban jártam be a nagyinak meg az apu által vezetett étteremnek a konyhájába” –, és édesapja vendéglátóipari vállalkozásai, rendezvényszervezése révén hamar megtalálta a hivatását. Rendületlenül tanult, előbb pincérként dolgozott, később együtt építették fel a családi brandet.
A teljes hálózat 2024-ben meghaladta az 1 milliárd forintos árbevételt. Zé két cégben érintett közvetlenül: a Szilvaház Produkciós Kft. (2024-ben 325 millió Ft árbevétel, 68 millió Ft nyereség), valamint a Trust the Duck Kft. (2024-ben 200 ezer Ft veszteség).
A Trust the Duck tulajdonolja a Gumikacsa Holding Kft.-t (2024-ben 0 Ft árbevétel, 150 millió Ft adózott eredmény), amelynek érdekeltségei:
- Lunchbox Produkciós Kft., (a Street Kitchen weboldal üzemeltetője). A cég 2024-ben 460 millió forintos árbevételt és 70 millió forintos nyereséget könyvelt el. Itt már csak Zé szülei szerepelnek a tulajdonosi körben.
- SK Sales House Kft., (az SK online áruház működtetője): a cégstruktúra legnagyobb árbevételű vállalkozása. A társaság 2024-ben közel 630 millió forintos árbevételt ért el, ugyanakkor 10 millió forintos veszteséggel zárta az évet.
Fotó: Fekete Csaba
Fördős Zé ez egyik Forbes Kilövésen. Fotó: Fekete Csaba
9. Pataki Ádám – Dongelato
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 484 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 484 millió Ft
Pataki Ádám neve sokak számára Liptai Claudia férjeként vált ismertté. Ugyanakkor a családi vállalkozás, a Pataki Cukrász Kft. már jóval korábban is stabilan működött. A cég 2024-ben 484 millió forintos árbevétellel (emellé közel 5 milliós nyereséggel) zárt. Pataki nevéhez kapcsolódik a tavaly megszűnt Édeskettesben Kft. is (volt egy ugyanilyen nevű rádióműsoruk a felségével). A cég pár éves működése alatt minden évben veszteséges volt.
8. Borbás Marcsi – Gasztronómia a médián keresztül
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 521 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 0 Ft
Bár Borbás Marcsi nem üzemeltet éttermet, médián keresztüli gasztronómiai jelenléte miatt helye van a listán. Nevéhez közvetlenül jelenleg két cég kapcsolódik, a Stratcomm Kft. 2024-ben 521 millió forint árbevételt és több mint 50 millió forint nyereséget termelt. A másik cég, a Wave Film Kft., nemrég került végelszámolás alá, 2024-et 5 milliós veszteséggel zárta.
Fotó: Krasznai Zoltán
Borbás Marcsi nem üzemeltet ugyan éttermet, de médián keresztüli gasztronómiai jelenléte miatt helye van a listán. Fotó:Krasznai Zoltán/Forbes
7. Sárközi Ákos – Michelin-csillagos Konyhafőnök
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 684 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 646 millió Ft
A séf nevéhez két cég kapcsolható. A Trió Plusz Kft. 10%-os tulajdonosa, amely a Textúra Éttermet (Forbes, 2025/8) üzemelteti. A cég 2024-ben 646 millió forintos árbevételt és 6,4 milliós nyereséget ért el. A Trió Plusz 90%-ban a Trió Konyha és Bor Kft. tulajdonában van – ez a társaság működteti a Michelin-csillagos Borkonyha Éttermet. Bár a márka szorosan kötődik Sárközihez, tulajdonrésze ebben a cégben nincs.
Másik érdekeltsége az Art & Cook Kft., (Irodalmi, zenei alkotótevékenység), amelyet feleségével 50–50%-ban birtokol. A cég 2023-ban 38 millió forint árbevételt, valamint 31 millió forint nyereséget produkált – a 2024-es adatok még nem elérhetők.
Fotó: Ránki Dániel
Sárközi Ákos, a Borkonyha és a Textúra Michelin-csillagos séfje. Fotó: Ránki Dániel/Forbes
6. Tóth Szilárd – a legújabb Konyhafőnök Michelin-csillaggal
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 746 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 735 millió Ft
Tóth Szilárd a Michelin-csillagos Salt étterem séfje, a helyet üzemeltető Nomád Vendéglátó és Szolgáltató Kft. 10%-os tulajdonosa. A Nomád Kft. 2023-ban 735 millió forintos árbevétellel és 4,7 millió forintos adózott eredménnyel zárt; a 2024-es beszámoló a cikk készítésekor még nem volt elérhető. Az étterem a Michelin Green Star-t is megszerezte már, amellyel az etikus és fenntartható gasztronómiai törekvéseket díjazzák.
Céges érdekeltségei között szerepel a Salt Bakery Kft. is, amely az elmúlt két évben veszteségesen működött; 2024-ben –3 millió forintos adózott eredménnyel zárt. Emellett Tóth Szilárd részesedéssel bír a Szatmár Dry Cured Kft.-ben is, amely hús- és húskészítmény-kiskereskedelemmel foglalkozik, és 2024-ben közel 12 millió forintos árbevételt ért el.
Mindhárom említett cég többségi tulajdona a Lefkovics családhoz kapcsolódik, akik számos budapesti vendéglátóipari vállalkozásban érdekeltek.
Tóth Szilárd 2023-ban a világ 100 legjobb séfje közé is bekerült, a rangos The Best Chef listán – ő volt a harmadik magyar, akinek ez sikerült. Útjáról a csúcsgasztronómiáig itt olvashatunk.
5. Rácz Jenő – újabb Michelin-csillagos Konyhafőnök
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 840 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 751 millió Ft
A séfhez jelenleg három cég köthető közvetlenül, ezek közül legismertebb a Costes BRJ Kft., a Michelin-csillagos Rumour By Rácz Jenő üzemeltetője. A céget 50–50%-ban Rácz és a Costes Hungary Kft. birtokolja. A társaság bevétele 2020-ban még csak 7,7 millió forint volt, 2024-re viszont már 752 millió forintra nőtt, 98 milliós nyereséggel és 143 milliós osztalékkifizetéssel.
A Costes csoport egyik legújabb egysége az alsóörsi Ypsilon by Rácz Jenő, amely tavasszal nem csak a megnyitója miatt került a hírekbe: egy álláshirdetésre érkezett egymillió forintos bérigényű jelentkezésen maga Rácz is megdöbbent.
A másik két cége, a Reaktor Tanácsadó Kft. és a frissen alapított RAVA Cookware Kft. nem vendéglátó profillal működik.
4. Gianni – gasztrobázis az Arany János utcában
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 896 millió Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 669 millió Ft
Gianni gasztronómiai jelenléte messze túlmutat egy-egy éttermen: 20 cég köthető közvetlenül a nevéhez, ebből 9 működik az éttermi vendéglátás iparágában. Ma már egy egész olasz gasztrosziget működik az Arany János utcában Gianni vezetésével.
Cégei közül kiemelkedik a Michelin-csillagos Essência éttermet működtető Essenciagourmet Kft. 2024-ben 475 milliós árbevételt, 108 milliós nyereséget ért el és 105 milliós osztalékot fizettek ki; Gianni közvetetten 15%-os tulajdonos.
A második legerősebb érdekeltsége a Várkert Bazár Catering Kft. (rendezvényi étkeztetés), amely 150 millió forint forgalmat és 11 milliós nyereséget mutatott fel. A többi cége között találunk szálláshely-szolgáltatót, szőlőtermesztő vállalkozást és vagyonkezelő holdingot is.
Bár a híres Pomo d’Oro éttermet üzemeltető Forza Italia Kft. tulajdonosai között Gianni nem szerepel, a márka szorosan kötődik hozzá, nem mellesleg forgalma miatt is említést érdemel. A cég 2024-ben 2,7 milliárd forintos árbevételt és 343 milliós nyereséget ért el. A tulajdonosok között Gianni testvére, Annoni Gergő Francesco is ott van.
3. Mautner Zsófi – a Babka-birodalom
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 1,4 mrd Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele: 764 millió Ft
Mautner céges kapcsolati hálójában négy vállalkozás található, ezek közül a legnagyobb a Babka Budapest Kft., amely 2024-ben 764 millió forintos árbevételt (a cég eddigi legmagasabbja) és közel 30 millió forintos nyereséget ért el. Bár Mautner csak 9%-os tulajdonos, a brand legismertebb arca. A vállalkozás növekedését még a covid sem törte meg: a 2019-es 207 millió forintos bevétel 2022-re 566 millióra, majd 2024-re 764 millióra nőtt. Osztalékot nem fizettek 2024-ben.
Fotó: Mohai Balázs
Mautner Zsófi a Pozsonyi úti Babkában. Fotó: Mohai Balázs/Forbes
A szintén gasztroprofilú Babka Deli Kft. 345 millió forintos árbevételt és 9 milliós nyereséget hozott 2024-ben. A legújabb, Babka Hub Kft. 2024 végén alakult rendezvényi étkeztetésre. A Babka márkanév alá tartozó cégek összesített forgalma így meghaladta az 1,1 milliárd forintot.
A Chili és Vanília Kft. (irodalmi, alkotói tevékenység) már szerényebb, 30 millió forintos árbevételt, azonban ebből 17 millió forint nyereséget könyvelt el 2024-ben, ebből 20 millió forint osztalékként került kifizetésre. Ebben a cégben Mautner már 90%-os tulajdonrésszel bír.
2. Tóth Máté és Tóth Simon – a szeptemberi Forbes címlaposai
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 4,4 mrd Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele:4,43 mrd Ft
A Tóth testvérek története az egyik legfrissebb a listánkon, de a Simon’s Burger vagy épp a Smashy már ma is ismert márkák – még ha nem is klasszikus séfekből lett gasztroinfluenszerekről van szó.
A Simon’s Burger Kft.-t 2022-ben alapították, és az első évben 42 milliós árbevétel mellett 13 milliós nyereséget értek el. 2024-re a bevétel 1,8 milliárdra, a nyereség 163 millióra nőtt, amiből 138 millió forintot osztalékként ki is fizettek. A cég mára 12 másik vállalkozásban is tulajdonos, ezek együttes forgalma 2024-ben 1,3 milliárd forint volt.
Az elmúlt időszakban talán a Smashy amerikai üzletnyitásával kapcsolatban olvashattunk a legtöbbet. A Smashy Kft. 2023-ban alakult, és már 2024-ben 1,2 milliárd forintos árbevételt és közel 280 milliós nyereséget ért el, amiből 91 milliós osztalék került megállapításra. Legújabb projektjük, a Travis Tenders Kft. 2025 tavaszán indult, így róla még nincs nyilvános pénzügyi adat.
1. Wolf András – Séfek séfe
- Közvetlenül a nevéhez kapcsolható cégek árbevétele: 11 mrd Ft
- Ebből az éttermi vendéglátás iparágban működő cégek bevétele:10 mrd Ft
Wolf nemcsak séfként aktív, hanem több, jelentős forgalmat bonyolító vállalkozásban is érdekelt, kapcsolati hálójában 10 cég azonosítható. 100%-os tulajdonosa a WA Food Vagyonkezelő és Szolgáltató Kft.-nek, amely 2024-ben 16 millió forintos nyereséggel zárt, és több cégben is résztulajdonos.
Az egyik legnagyobb ezek közül a CER Kft. (8%-os tulajdonrész), amely 6 milliárd forintos árbevételt és közel 300 milliós nyereséget ért el – a cég üzemelteti a New York Kávéházat és a Salon éttermet, ahol Wolf séfként is jelen van. A GBR Event Kft., a Gundel Étterem üzemeltetője szintén a WA Foodon keresztül kapcsolódik hozzá, itt 8%-os részesedése van. A cég 2024-ben 2,2 milliárd forintos forgalmat és 140 millió nyereséget hozott. Bevétele alapján kiemelhető még a Stadion Event Kft. – A Groupama Aréna kizárólagos catering szolgáltatója, ahol Wolf cége 6,4%-os tulajdonrésszel rendelkezik. A társaság 2024-ben átlépte az 1 milliárd forintos árbevételt, 46 millió forint adózott eredménnyel.
Iparági kontextusban
A vizsgált 10 gasztronómiai szereplőhöz összesen több, mint 110 cég kapcsolódik, ezek közül 61 működik az éttermi vendéglátás területén. Hogy elhelyezzük őket az iparági mezőnyben, összevetettük árbevételüket a több mint 12 ezer éttermi főtevékenységű magyar vállalkozás listájával.
Néhány említésre méltó helyezés:
CER Kft. (New York Kávéház, Salon – Wolf András): 14. hely |
Forza Italia Kft. (Pomo d’Oro – Gianni): 32. hely |
GBR Event Kft. (Gundel – Wolf András): 41. hely |
Simon’s Burger Kft. (Tóth testvérek): 58. hely |
Smashy Kft. (Tóth testvérek): 104. hely |
Costes BRJ Kft. (Rumour – Rácz Jenő): 259. hely |
Trió Plusz Kft. (Textúra – Sárközi Ákos): 328. hely |
Nem könnyű terep ez: a vendéglátás mindig is érzékeny iparág volt, a covid pedig különösen próbára tette a szereplőit. De a most bemutatott történetek azt mutatják, hogy tudatos építkezéssel, kitartással és erős márkával itt is lehet tartósan eredményeket elérni – akár egészen látványosakat is.
A vendégszerzők külsős szakértők, nem a Forbes szerkesztőségének tagjai, véleményük nem feltétlenül tükrözi a Forbesét.