Az egyik pályázat túl drága a másik túl olcsó volt, végül mindkét versenytársát kizárták a közbeszerzésből.
Mi történt? Mindkét versenytársát kizárták, így a Mészáros-cég adhatja az autókat a Nemzeti Sportügynökségnek is, írta meg az Átlátszó.
Részletek. Személy-, kishaszongépjármű és haszongépjármű tartós bérletére írt ki közbeszerzési eljárást a Nemzeti Sportügynökség Nonprofit Zrt. idén februárban. A közpénzből működő társaság 30 db középvezetői kombi személygépjárművet, 1 db SUV-ot, 3 db áruszállító elektromos kishaszongépjárművet és 2 db áruszállító haszongépjárművet szeretett volna lízingelni.
Az árajánlatokat 36 hónap futamidőre és 90 000 km/36 hónap futásteljesítményre kellett elkészíteni, annak fényében, hogy a megajánlott összegnek tartalmaznia kellett különböző flottakezelési szolgáltatásokat is, így többek között a biztosításokat, a szervizelést és a téli-nyári gumicseréket is.
A felhívásra összesen három cég jelentkezett:
- a Mészáros M1 Autókereskedő Kft. 414 662 400 forintos,
- a DUNA AUTÓ Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. 463 038 624 forintos,
- míg a Porsche Lízing és Szolgáltató Kft. 338 528 232 forintos ajánlatot adott.
Ezúttal azonban nem a legolcsóbb ajánlat nyert, mivel a Porschét aránytalanul alacsony ellenszolgáltatásra (is) hivatkozva kizárták.
De kiesett a DUNA AUTÓ is, miután „az előírt határidőre nem teljesítette a hiánypótlási felhívásban előírt kötelezettségét”. Így egyedül a Mészáros M1 Kft. maradt versenyben, amely el is nyerte a 414 millió forintos megbízást.