Cégalapítók, de nem csak a profit érdekli őket. Purpose driven vezetők, akiknek van víziójuk. Nagyágyúk, akik egy életen át fenn tudják tartani a motivációjukat. Sikeres emberek, akik többször is beteljesítették az álmukat, vagy épp kiszálltak, és mertek mindent elengedni. A júliusi Forbes egyetlen témát, a purpose-t járja körül. Téged mi visz előre? Ajánló.
Több mint cél, kicsit kevesebb mint misszió. Valami, ami értelmet ad annak, amiért naponta felkelsz vagy amiért küzdesz. Zsiborás Gergő főszerkesztő így definiálta a purpose-t, amit aztán júliusi lapszámunkban huszonéves startupperektől Forbes-nagyágyúkig tucatnyi sikeres és gondolkodó ember történetén át töltünk meg tartalommal.
Karafiáth Balázs (volt Sziget-alapító, egykori médiaügynökség-tulajdonos, Costa Rica-i törzslakó, ma coach és saját meghatározása szerint Purpose Sherpa) harminchárom éves volt, amikor azt érezte, mindene megvan, mégsem boldog. Azóta minden hagyományos és egyáltalán nem hagyományos terápiás gyógymódot megtapasztalt, és az volt az egyik felismerése, hogy meg kell találnia a személyes purpose-ét. Befelé fordította a kamerát, lebontotta az egóját, és most másnak is segít ugyanebben.
Hodász Andrásnak már kétszer vett gyakorlatilag 180 fokos fordulatot az élete, egyszer, amikor papnak állt, másodszor, amikor otthagyta a hivatását. De azóta is ugyanazzal a motivációval kel fel: embereken akar segíteni. Mert azt látja, sokan küzdenek a futószalagon zajló élettel.
Mérő László matematikus-pszichológus szerint viszont az se feltétlenül lelki nyomorék, akinek nincsenek nagy álmai, nagy életcélja. Attól még csinálhatja a dolgát. Sőt, szerinte az élet értelmét, a purpose-t üldözni még ártalmas is lehet, és a boldogsághoz sem kellenek feltétlenül célok.
És téged mi visz előre?
- Mit mond Kapitány István, a valaha volt legmagasabbra jutó multimenedszer, a Shell volt globális alelnöke arról, hogy hogyan lehet fenntartani a motivációt egy életen át?
- Hogy gondolkoznak azok a harmincas-negyvenes vállalkozók – a This is Redy, a Route4U és a Sprintform alapítói –, akik nem csak a profitra mennek?
- Miért mondja azt Faludi Viktória krízisterapeuta, hogy az lesz igazán sikeres, aki volt már sikertelen?
- Mi hajtja Virág Ferencet, hogy újra és újra sikeres brókercéget építsen, aztán elengedje, és megint nekifogjon?
- Miért érdemes megszívlelni azt, amit Frankó-Csuba Dea jövőkutató mond, hogy hosszú távra kell tervezni, mert nem csak a ma megélt öröm az öröm?
- Mi viszi előre a bölcsészből lett kockázati tőkés Simó Györgyöt?
- Mi mozgatta Ludwig Klárát, hogy behozza a sváb Brotkulturt a magyar fehér kenyér világába?
- Hogy gondolkozik a cégvezetésről Keleti József, aki meg merte lépni a transzparens fizetések bevezetését is?
Forbes-arcok, portrék, interjúk, igaz történetek célokról, sikerekről, csalódásokról és újratervezésről 128 oldalon a júliusi Forbesban. Lapozz bele a magazinba itt, aztán keresd meg az újságárusoknál vagy a Kifli.hu-n!
Kiemelt kép: Simó György, a Day One Capital társalapítója / Fotó: Ránki Dániel