A HUN-REN megújulásával kapcsolatos kommunikációs feladatok keretében egy sajtólista is készült, amelyen Várkonyi cége az újságírókat „pozitív és negatív hozzáállás szerint is” kategorizálta.
Mi történt? A HUN-REN Magyar Kutatási Hálózat vezetése a HUN-REN megújulásával kapcsolatos kommunikációs feladatokkal bízta meg Mészáros Lőrinc feleségének, Várkonyi Andreának cégét. A Whitedog Media Kft. nettó 5 millió forintért vállalta a megbízást kéthónapos időtartamra. A feladat részét képezte egy sajtólista készítése, amelyen Várkonyi cége az újságírókat „pozitív és negatív hozzáállás szerint is” kategorizálta – erről az Átlátszó közölt cikket.
Mit mond a HUN-REN? „A pozitív és negatív attitűddel azt jelöljük, hogy melyik médiumok esetében sikerült célba juttatni az üzeneteket és melyik médiumok esetében van további teendő” – válaszolta az Átlátszónak a HUN-REN Központ, amikor arról kérdeztük, mi szükség van így listázni a médiamunkásokat.
Kontextus. Várkonyi cége nettó 5,1 millió forintért vállalta a feladatot, melynek keretében többek között sajtóelemzést, kommunikációs stratégiát, sajtóanyagok elkészítését, kríziskommunikációs rendelkezésre állást, projektmenedzsmentet és kockázatfeltárást is végzett. A szerződést határozott időre, két hónapra kötötték, a 2025. február eleje és a 2025. április 1. közötti időszakra. Az Átlátszó által kikért szerződésből látszik többek között, hogy a Whitedog azt is vállalta: sajtólistát állít össze, ennek keretein belül pedig
„tudományos, oktatási, belföldi, gazdasági, oknyomozói érintettségű médiamunkások„ listáját készítik el, méghozzá „pozitív és negatív hozzáállás szerint is kategorizálva”,
99 ezer forintért.