Tartja behozhatatlan fölényét a Lidl a magyar piacon, eközben a Tesco tízmilliárdos mínusszal zárt.
Mi történt? A Lidl diszkontlánc a legfrissebb közzétett beszámolója szerint a 2024. március 1. és 2025. február 28. közötti üzleti évben brutálisan erős, 1323,8 milliárd forintos árbevételt produkált, ami közel 14,4 százalékos növekedést jelent az előző évi 1157,4 milliárdhoz képest. Ezzel messze piacvezető maradt.
A nyereség kis mértékben csökkent, 26,8 milliárd forintról 26,4 milliárd forintra, de még így is messze a legnagyobb profitot érhetik el a hazai élelmiszerláncok között. Ez különösen figyelemre méltó annak tükrében, hogy
a Lidl által befizetett adók összege 60,7 milliárd forintról 72,1 milliárd forintra nőtt, ami közel 20 százalékos emelkedést jelent.
A versenytársakat térdre kényszeríti a különadó
A versenytársak helyzetéről írt a 24.hu. Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. harmadik éve jelentett veszteséget, pedig az árbevétele folyamatosan növekszik. A cég vesztesége 2024-ben 18,3 milliárd forintról 24,8 milliárdra nőtt.
A Tesco a bevételi oldalon növekedésről számolt be, de hiába. 28,4 milliárd forintos különadó mellett 10,5 milliárdos mínusszal zárta az évet.