Miniszterelnöki médiakampány: Orbán Viktor már a propaganda határterületeihez is egyre gyakrabban ellátogat, és a podcastokra is rákattant. Be fog-e jönni a trumpi út?
Mi történt? A 24.hu összeszámolta: idén Orbán Viktor ötnaponta leül valakivel társalogni – vagy ha úgy tetszik, interjút adni. Teszi ezt még mindig a számára barátságos felületeken leginkább, de olykor már a propaganda perifériáján is.
Miért fontos ez? Egyre több a youtube-os és podcastos szereplése is a kormányfőnek, látványosan követi ebben Donald Trump tavalyi sajtókörútját. Arra is következtethetnénk, hogy a Fidesznél belátták: változásra van szükség a kormányzati kommunikációban.
Mit jelent ez a gyakorlatban? A 24.hu szerint Orbán az idén augusztus 7-éig több interjút adott, mint az elmúlt kilenc év bármelyikében,
összesen negyvenhetet.
Július volt a csúcs, ekkor tizenegy miniszterelnöki interjú készült. A pár kérdéses nyilatkozatokat, pódiumbeszélgetéseket, beszédeket és sajtótájékoztatókat nem számolta a híroldal.
Kontextus. A 24.hu szerint 2016-tól 2024-ig átlagosan 11 és fél naponta adott interjút a miniszterelnök – túlnyomórészt csak baráti kérdésekre válaszolva, ebbe is beletartoznak persze a pénteki alákérdezős interjúk a Kossuth rádión. Idén Orbán már most 18 különböző médiumnál bukkant fel, átlagban csak évi 10–12-nél szokott.
Hogyan tovább? Török Gábor politikai elemző még korábban arról posztolt: korai eldönteni, mindez hatásos lesz-e, de szerinte „nem aprózta el soha a hatalomgyár” a kommunikációs eszközök használatát. „Bármit változtatnak, bármibe kezdenek, azt mindig csúcsra járatják” – írta.