Úgy ment el 10,7 milliárd forintnyi közpénz a legutóbbi konzultációra, hogy a plakátkampány költségeit bele se számolták.
Mi történt? Legalább 10,7 milliárd forintba kerültek a legutóbbi nemzeti konzultáció kormányzati hirdetései, a plakátkampány költségei nélkül is – írja a Lakmusz. A Miniszterelnöki Kabinetiroda az összeget a „Magyarország meg tudja csinálni” szlogennel futó kampányra és a konzultáció „eredményeinek” reklámozására költötte.
Az összeg részletesen lebontva:
- bruttó 4,2 milliárd forintot online sajtófelületek vásárlására,
- 3,4 milliárdot tévére,
- 2,6 milliárdot nyomtatott sajtóra
- 376 millió forintot a rádiós reklámra fordítottak,
- a maradék 129 millió forint pedig kreatívok tervezésére és gyártására ment el.
Kontextus. A magyar kormány tavaly októberben döntött arról, hogy nemzeti konzultációt indít a szeptember végén meghirdetett új gazdaságpolitikáról. Az erre fordított 10,7 milliárd a kilencszerese annak, amit egy párt a 2022-es választás előtt szabályosan költhetett a kampányára.