Egy hónap alatt majdnem két százalékot drágult a 19 termékből összeállított bevásárlói kosár a Lidl, az Aldi és a Penny üzleteiben július végére.
Mi történt? Az üzletekben 12 723 forint volt a bevásárlói kosár értéke július végén, szemben az egy hónappal korábbi 12 477 forinttal, ami 1,97 százalékos áremelkedést jelent – írja a Privátbankár, amelyek minden hónapban elkészíti a Diszkont Árkosár-felmérést a három nagy diszkontlánc, a Lidl, a Penny és az Aldi üzleteiben.
Egy éve 10 601 forint volt a kosár értéke, ahhoz képest idén júliusra húsz százalékkal kerültek többe ugyanazok a termékek.
Július végén két termék ára csökkent. Az egyik a száraz spagetti, amely 8,5 százalékkal került kevesebbe, de ez az egyik diszkontlánc jelentős akciójával magyarázható. A másik a kilós trappista sajt, itt 5,6 százalékos csökkenést tapasztaltak.
Tíz százalék felett drágult a krumpli és az alma is, pontosan 11,3 százalékkal. A burgonya kilós átlagára kis kiszerelésben 345 forint volt, míg az almáért átlagosan 710 forintot kértek.
Kontextus. A lap Diszkont Árkosár-felmérésében 2023 októberétől 19 termék szerepel: félbarna kenyér, 2,8 százalékos ESL tej és 2,8 százalékos UHT tej, kristálycukor, búzafinomliszt, csirkemellfilé, 1,5 literes ásványvíz, banán, alma, Coca-Cola, őrölt kávé, toalettpapír, gyorsfagyasztott hasábburgonya, folyékony mosószer, tojás, krumpli, tömbös kiszerelésben kapható trappista sajt és spagetti.