A versenyhivatal szerint felmerülhet az utasok megtévesztése: vizsgálat indult az ír légitársaság ellen.
Mi történt? A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a Ryanairrel szemben, közölte a GVH a Forbes.hu-val. Közleményük címe: „Rárepült a GVH a Ryanairre.”
Mit jelent ez a gyakorlatban? A GVH gyanúja szerint az ír fapados légitársaság az online repülőjegy foglalások során több szempontból is tisztességtelen kereskedelemi gyakorlatot folytat: valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat, emellett pszichés nyomásgyakorlással tereli a jegyvásárlókat a drágább szolgáltatási csomagok felé.
Konkrét példák? A GVH úgy észlelte, a Ryanair a magyar nyelvű weboldalán az online repjegyvásárlási folyamat során több szempontból is félreérthető, időszerűtlen módon tájékoztatja a fogyasztókat. A gyanú szerint a cég a retúrjegyek vagy több utas egyidejű foglalása esetén nem megfelelően tájékoztatja a jegyvásárlókat arról, hogy az oda- és visszaútra külön-külön, minden utas számára egyenként meg kell fizetni a különböző csomagopciókat, ahogyan a szabadon választható szolgáltatások közül is többet. Még részletesebb kifejtés az államigazgatási szerv oldalán.
Hogyan tovább? „A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette” – mondja a GVH. Szerintük az elmúlt években „növekvő számú panasz és bejelentés” érkezett hozzájuk a légitársaságok gyakorlatait illetően, beleértve a fapadosokat is. A GVH-elnök még tavaly nyáron ment neki a légitársaságoknak és küldött ki nekik figyelemfelhívást.